Přeměna na O2 potrvá do příštího roku. Změna firemní identity se týká například přemalování více než 20 tisíc telefonních budek, několika tisíc vozidel, exteriérů a interiérů stovek budov, firemních prodejen, ale i log na displejích mobilních telefonů.

"Přechod se uskuteční v několika vlnách. Zhruba 80 procent změn by ale mělo být hotovo do konce letošního roku," řekl ve čtvrtek novinářům generální ředitel Telefóniky O2 Jaime Smith.

Televize přes telefon pod názvem O2 TV bude od pátku dostupná asi pro jeden milión, tedy téměř třetinu všech pevných telefonních linek v České republice. Pokryty tak budou Praha, Brno, Ostrava, Olomouc, Plzeň, Liberec, České Budějovice a některá okresní města.

Programová nabídka obsahuje přes 30 kanálů, možnost stahování filmů na přání a TV archiv. Cena služby začíná od 449 korun měsíčně pro uživatele, kteří zároveň užívají internetovou službu Internet Expres. Ostatní zaplatí za měsíc 547 korun.

Největší konkurent, kabelová UPC, poskytuje redukovanou nabídku zhruba deseti kanálů za 199 Kč. Plná nabídka pak měsíčně stojí 489 Kč.

Součástí služby O2 TV je i možnost vybrat si film z virtuální videotéky, za jehož zhlédnutí uživatel zaplatí mezi 11 až 83 korun.

Výrazná sleva za více služeb

Další novinkou jsou tarify O2 Simple, které zavádějí kredit pro pružné čerpání volných minut a textových zpráv SMS za 286 a 714 korun měsíčně. Podobné tarify ve středu představil konkurenční Vodafone. Pokud měsíční částku klient vyčerpá, bude u programu Simple 240 platit za minutu volání 5,83 Kč, a u programu Simple 600 je tarif 5,24 Kč/min. Zaslání SMS vyjde u obou paušálů na 1,79 Kč.

O2 rovněž nabídne zákazníkům slevu 2000 korun při aktivaci další služby ke dvěma již používaným. Sleva bude uplatněna ve formě pravidelné slevy z účtu za mobilní telefon po dobu jednoho roku. Nabídka se vztahuje na mobilní tarify, nebo tarify na volání s pevnou linkou, připojení k internetu a multimediální televizi O2 TV.

Telefónica sjednotí i zákaznickou podporu. Lidem budou k dispozici jednotné prodejny, jediný telefonický kontakt na čísle 800 020 202 a jedna internetová adresa. Ta bude mít podobu www.cz.o2.com, protože se Telefónice nepodařilo dohodnout odkoupení domény www.o2.cz. Zákazníci si budou moci zvolit také jednotný účet za mobilní i fixní služby.

Netradiční kampaň

Přeměnu názvu společnosti doprovází rozsáhlá reklamní a marketingová kampaň. Náklady na ni zřejmě přesáhnou 200 miliónů korun. Netradiční součástí kampaně bude například obalení pražského Štefánikova mostu modrou barvou a bublinami symbolizujícími kyslík, či O2 andělé v ulicích krajských měst. Jejich posláním je kolemjdoucím pomoci či zpříjemnit den malým dárkem.

Bubliny symbolizující kyslík ve vodě a modrá barva budou základními grafickými prvky nové značky.

Španělská Telefónica získala loni 70procentní podíl v Českém Telecomu, který vlastnil 100 procent v mobilním operátoru Eurotel. Telecom se s Eurotelem spojil do společné firmy letos v červenci pod novým názvem Telefónica O2. Název Telefónica bude hlavní značku O2 doprovázet i na většině firemních materiálů.

Původně britského mobilního operátora O2 koupila Telefónica na začátku roku 2005. O2 má nyní kolem 35 miliónů zákazníků. Kromě Velké Británie působí i v Německu a Irsku. Skupina Telefónica má celosvětově již 190 miliónů klientů.