Jako první informovalo o potížích klientů s internetovým bankovnictvím středeční Právo. Komerční banka poté ve středu potvrdila, že z kont jejích deseti klientů zmizely peníze. [celá zpráva] Zprávu o okradených klientech ČS poprvé zveřejnily ve čtvrtek Hospodářské noviny.

"Česká spořitelna se setkává s pokusy o nabourání klientských účtů v rámci internetového bankovnictví. I v poslední době jsme zaznamenali několik pokusů o zneužití a převod prostředků z účtu klientů. Nedošlo však k žádnému prolomení vnitřního systému banky, ale jde o problém zneužití údajů jednotlivých klientů," řekla Novinkám Kristýna Havligerová z tiskového oddělení České spořitelny.

"Díky našim bezpečnostním mechanizmům se nám však podařilo tyto případy zachytit. Vzhledem k tomu, že jde o trestný čin, případy jsme ihned předali policii, se kterou úzce spolupracujeme," dodala Havligerová.

ČS chystá lepší bezpečnostní opatření

Česká spořitelna nabízí několik variant zabezpečení Internetbankingu ČS. ČS plánuje další doplnění bezpečnostních prvků, podrobnosti sdělí banka v pondělí.

Z důvodu plánovaných technických úprav od pátku od 23:00 hod. do soboty do dopoledních hodin omezí ČS provoz služeb přímého bankovnictví.

"Klienty průběžně informujeme a doporučujeme jim, aby důsledně chránili klientské číslo a heslo, využívali aktivně kombinace bezpečnostních prvků služby S24, heslo často obměňovali a nikdy se nepřihlašovali do aplikace Internetbanking v nedůvěryhodném prostředí (např. internetové kavárny)," dodala Havligerová.

Velmi častou formou elektronického průniku do vnitřního systému banky je tzv. "phishing". To je, zjednodušeně řečeno, "rybaření" (přepis angl.fishing - rybaření), úlovky však nejsou ryby, ale osobní data uživatelů internetu. "Lov" většinou začíná e-mailem, který se tváří, že pochází z nějaké seriózní instituce, například banky. [celá zpráva]