"Po složitém jednání jsme ale od dopravního podniku nedostali přímou odpověď, dopravce se zuby nehty bránil jasnému stanovisku," řekl Právu náměstek hejtmana Petr Fiala (ODS).

Podle něj bude nutné celou situaci řešit úředním postupem, protože krajský úřad chce, aby doprava byla pro školáky zajištěna. "Krajský úřad zřejmě vydá správní nařízení vůči dopravnímu podniku, ale pro jistotu připraví ještě náhradní řešení s jinými dopravci," dodal náměstek.

Dopravní podnik Ústeckého kraje, s nímž má kraj dlouhodobé ostré spory, na začátku srpna čtyři dny nevypravil 2600 spojů na 195 linkách, protože mu kraj nezaplatil za ztrátu osobní dopravy za poslední tři měsíce Podnik žádá zhruba 70 miliónů korun. Kraj je ale vyplatit nehodlá, protože s DPÚK nemá od 1. května platnou smlouvu. Kontrakt Ústecký kraj vypověděl, neboť dopravce, podle něj, požadoval za provoz autobusů příliš mnoho peněz. Dopravce však i přes vypovězenou smlouvu jezdil, protože dopravu by jinak neměl kdo zajišťovat.

Hejtman Jiří Šulc (ODS) přikázal 8. srpna dopravci tzv. vrchnostenským nařízením, že spoje na ztrátových linkách musí provozovat až do 8. září. O prázdninách ale nejezdily školní autobusy, a tak se na ně toto nařízení nevztahuje.

Kraj připravuje novou koncepci dopravní obslužnosti pro léta 2007 až 2012. V té by byl stanoven jen počet linek a jejich délka, počet spojů by se mohl pružně měnit. "Jízdní řády jsou mnohdy staré několik desítek let. Autobusy ujedou čím dál více kilometrů, ale využívá je stále méně lidí. Nový systém by měl umožnit měnit jízdní řády podle potřeb obcí a jejich obyvatel," uvedl pro Právo hejtman Šulc.