"Pokud by při cestě zpět nastaly nějaké problémy, je ČP připravena zajistit návrat klientů zpět do ČR," řekla tisková mluvčí ČP Dagmar Koutská.

Telefóny v CK Asotour nikdo nezvedá. Podle analytika cestovního ruchu Jaromíra Beránka počty klientů, které bude ČP vyplácet nasvědčují tomu, že jde o jednu z nejmenších CK na trhu. Podle svých internetových stránek CK zajišťovala pobytové zájezdy například v Řecku a Chorvatsku, hlavně ale nabízela organizování poznávacích cest pro jednotlivce na míru do celého světa. V Česku je nyní pojištěno přes 770 cestovních kanceláří.

ČP je podle Koutské ve spojení s asistenční službou Euroalarm Assistance Prague, která nyní řeší s majitelem CK Asotour a jejími klienty nastalou situaci. Ti, kteří do zahraničí ještě neodjeli, ale už zájezd celý nebo částečně zaplatili, si mohou stáhnout z internetové stránky ČP formulář "Oznámení o pojistné události" a po jeho vyplnění jej zaslat na adresu asistenční služby. Toto oznámení mohou klienti CK Asotour posílat asistenční službě během následujících šesti měsíců. Po uplynutí šestiměsíční lhůty mohou očekávat od pojišťovny své peníze.