Hloubkovou kontrolu budou moci uskutečnit společnosti Slovácké strojírny, HTC Holding, Aero Kilcullen Consortium, Benson RPG, Český letecký průmysl, Eco-Investment, Oakfield a konsorcium firem PPF a J&T.

"Zájem o privatizaci projevilo devět uchazečů, jeden z nich nesplnil formální podmínky pro účast ve výběrovém řízení," řekl ministr financí Bohuslav Sobotka. Privatizační poradce doporučil, aby postoupily čtyři společnosti, dozorčí rada České konsolidační agentury navrhla šest společností a vláda nakonec rozhodla o postupu osmi subjektů. Proti navrhovaným šesti subjektům souhlasila s postupem i společností Slovácké strojírny a HTC Holding.

Letiště v Aeru ČR pomůže

Vláda se v polovině března rozhodla soutěž přerušit, protože se obávala záměru uchazečů přebudovat tovární letiště Aera na mezinárodní aeroport. Podle některých názorů by to mohlo ohrozit rozvoj letiště v Praze-Ruzyni a snížit jeho tržní hodnotu. Uložila proto ministru dopravy Milanu Šimonovskému vypracovat analýzu. [celá zpráva]

"Ukázalo se, že obavy o osud Ruzyně nejsou na místě. Obě letiště mohou v budoucnu dobře spolupracovat, což ještě zvýší atraktivitu Prahy a přiláká další zahraniční návštěvníky," řekl novinářům Šimonovský. Podle analýzy by po roce 2020 mohlo do Prahy přilétat ročně až 27 miliónů cestujících, z nichž by Ruzyně odbavovala až dvacet miliónů a zbytek vodochodské letiště. Přitom loni využilo služeb ruzyňského aeroportu 10,8 miliónu lidí. [celá zpráva]

Odložení splatnosti pohledávek

Předmětem navrhovaného prodeje je nejen majetková účast České konsolidační agentury v Aeru, ale i dvě její pohledávky ve výši 10,3 miliardy korun, které jsou postupně splatné do 31. ledna 2011.

Vláda ve středu odložila lhůtu splátky pohledávek České konsolidační agentury za společností Aero Vodochody z termínu 31. ledna 2007 na 31. prosince 2007. Souhlas s odkladem splátek musí vyjádřit Úřad pro ochranu hospodářské soutěže a případně i Evropská komise, dodal Sobotka.

Proti odložení splátky pohledávek protestuje ODS

"Tato vláda již k tomu nemá legitimní mandát, rozhodnout by měl až nový kabinet. Aero by se ale prodat rychle mělo," uvedl kandidát na post ministra průmyslu a obchodu Martin Říman (ODS). Podle něj by se Aero mohlo rozdělit na vojenskou a civilní část. "Vojenská výroba by se pak z bezpečnostních důvodů neprivatizovala a vše ostatní ano," prohlásil Říman.