Eurotel zpoplatní a zároveň nezpoplatní SMS

S velkou negativní odezvou se setkalo před několika málo měsíci zavedení placených textových zpráv u společnosti T-Mobile. O rozhodnutí ukončit několik let bezplatného zasílání SMS přes internet uvažoval tehdy i Eurotel, který čekal jak se vyvine situace u jeho konkurenta. Jako východisko, které nezpoplatňuje textovky, ale zároveň již přináší operátorovi zisk, Eurotel našel v podobě tzv. sponzorovaných SMS.

Do sponzorovaných SMS Eurotel přidává 99 znaků reklamního textu, jeden znak dělící a na samotnou zprávu zbývá 60 pozic. Tento postup značně omezil možnosti textové zprávy a od odesílatele žádala ještě větší dávku fantazie při zkracování svých myšlenek než doposud.

Se spuštěním brány Eurotel tvrdil, že pokud si to zákazníci budou přát nabídne i placenou bránu, stejně jako to učinila dříve jeho konkurence a nyní nastala ta doba. Před několika dny Eurotel spustil placenou verzi své placené brány. Na rozdíl od T-Mobile nemá Eurotel žádnou aplikaci pro správu účtu podobnou t-zones, proto i placené SMS se odesílají u obou společností rozdílně.

Pro využití placené SMS brány Eurotelu musí zákazník odeslat na číslo 990009 textovku obsahující slovo HESLO. Po jejím odeslání obdrží přístup do placené brány prostřednictvím které může odeslat v následujících 30 dnech až 100 zpráv. Po vypršení platnosti či počtu zpráv, musí uživatel registraci provést znovu. Pokud nevyhovují přednastavené parametry 30 dnů a 100 zpráv, lze si je změnit doplněním několika údajů v registrační SMS. Taková textovka má poté tvar HESLO Hheslo Dčas Nmnožství (např.: HESLO H1234 D50 N500 - přístup přes heslo 1234, limit 500 SMS na 50 dní).

Po přihlášení na stránkách Eurotelu se zákazníkovi otevře možnost zasílat SMS na číslo jakékoliv operátora za cenu dle svého tarifu. K přihlášení je nutná znalost pouze hesla a telefonního čísla. Textovky nejsou v délce nijak limitovány a rozdělí se do několika zpráv při obsahu delším než 160 znaků. Na internetu lze využít i skupinové zasílání a vytvářet si adresář.

T-Mobile prozatím zůstává pouze u placené brány a Oskar jako jediný stále nabízí zasílání jako dříve - tedy bez reklamy a zdarma a jak říká bude tomu tak pouze pokud to nebude zneužíváno ke komerčním účelům.

Eurotel nejlépe řeší ztracená volání

Oskar nabízí informaci pro majitele hlasových schránek, kteří se mají možnost dozvědět kdo jim volal, přestože nezanechal vzkaz. T-Mobile řeší naopak situaci těch, kteří schránku nemají. Ty informuje, pokud jim někdo volal, když měli vypnutý telefon nebo byli mimo síť. O nabídce hlasových schránek jsme vás informovali minulý týden v našem seriálu.

Nedlouho po publikaci článku Eurotel oznámil provedené změny, které kombinují nabízené služby obou jeho konkurentů. Informuje totiž jak o hovorech, které do schránky nešly, ale i o těch, které tam "spadly," ale nenásledovalo je zanechání vzkazu. Službu Zmeškané hovory lze aktivovat pomocí SMS ve tvaru ZHO A odeslané na 999111.

Operátoři chtějí hravé zákazníky

Oskar a Eurotel připravili na léto několik SMS soutěží. Oskar v rámci SMS herny nabídne nové ceny a hry. Zákazníci si budou moci zahrát znalostní soutěže zaměřené na film, hudbu, ale i všeobecné znalosti. Eurotel hry pořádá u příležitosti MS v atletice. Správně zodpovězení sportovně laděných textovek bude pro tři šťastné znamenat pobyt na mistrovství.

Balíčky, tarify a letní dovolené

S létem se blíží dovolené a to znamená pro operátory zajímavé příjmy z roamingových hovorů uskutečněných v zahraničí. Proto mobilní operátoři zesilují v posledních měsících své marketingové aktivity. Léto bude pro Eurotel a T-Mobile zajímavé také o jeden důvod více než loni. Poprvé si Češi budou moci masověji vychutnat možnosti multimediálních zpráv MMS.

Kromě příprav na léto se firmy snaží získat nové zákazníky. T-Mobile například nabídl nový Twist tarif. Po zakoupení sady se Siemensem C55 bude moci nový majitel Twistu volat po jeden rok mimo špičku v síti za jednu korunu. Podobným směrem jdou i snahy Eurotelu a nabídka telefonů s podporou MMS. Každý nový zákazník získá s vybranými modely předplatné filmového měsíčníku.