Domácím výrobcům se podle něj také dařilo pivo vyvážet a export by mohl být zhruba o pětinu vyšší než ve stejném období loni. Ředitel svazu odhad opírá o údaje za pět měsíců roku, kdy produkce domácích pivovarů meziročně stoupla o více než tři procenta. Horký červen ve spojení s fotbalovým šampionátem by měl přinést další zlepšení, což potvrzují i samotné pivovary.

"Naše prodeje se v prvním pololetí letošního roku vyvíjely velmi pozitivně," řekl obchodní ředitel Pivovarů Staropramen Petr Kovařík. Přispělo k tomu podle něj teplé počasí na začátku hlavní sezóny, ale i zvolená obchodní strategie. Červen byl pak z hlediska celkových prodejů společnosti vůbec nejlepší měsíc za posledních deset let, dodal.

Nejméně se pije pivo v lednu a únoru

Za velmi úspěšný označuje červen i mluvčí Budějovického Budvaru Petr Samec. Pivovar podle něj dokonce v druhé půli měsíce musel na čas zavést nepřetržitý provoz v produkci, aby dokázal uspokojit objednávky. Podle předpokladů firmy se v červnu prodalo zhruba o deset procent víc Budvaru než ve stejném měsíci loni. Vedle počasí podle Samce ovlivnilo prodej piva v tuzemsku i fotbalové mistrovství, jeho vliv je ale mnohem menší a dá se počítat v procentech.

Počasí má obecně značný vliv na prodej piva. Hlavní sezóna trvá pro pivovarníky zhruba od května do září, přičemž špičkou je červen až srpen. Nejslabší měsíce bývají leden a únor. Proti těmto dvěma měsícům je odbyt v létě zhruba o 70 procent větší, uvedl Samec. Výjimkou je v zimě prosinec, kdy lidé nakupují pěnivý mok kvůli vánočním svátkům.