Hlavní obsah

V Ostravě-Svinově otevřeli zrekonstruované nádraží

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

OSTRAVA

Zrekonstruované nádraží Ostrava-Svinov můžou od čtvrtka využívat cestující. Oprava největšího nádraží v Moravskoslezském kraji stála 580,6 miliónů korun, z toho se investovalo 229 miliónu Kč do rekonstrukce budovy, nově vybudované prosklené odbavovací haly a přilehlých prostor. Nádražím Ostrava-Svinov projde denně 30 000 cestujících.

Článek

Město Ostrava přispělo na rekonstrukci nádraží více než čtvrt miliardou korun. "Za prvních pět měsíců tržby Českých drah ve stanici Ostrava-Svinov vzrostly o více než deset procent, " řekl generální ředitel Českých drah Josef Bazala. Tržby rostly hlavně díky pendolinu, které jezdí z Ostravy-Svinova do Prahy a zpět.

ČD také ukončily modernizace další části koridorové trati v úseku Studénka - Ostrava. Zde celková investice činila více než tři miliardy korun. České dráhy opravují koleje i nádraží v celé ČR. V současné době končí např. rekonstrukce nádraží v Zábřehu na Moravě nebo elektrizace trati Ostrava-Svinov - Opava-východ.

ČD se chystají zrekonstruovat nádraží v Šumperku, Jeseníku. Dalším projektem je elektrizace trati Šumperk - Zábřeh na Moravě. Minulý týden ČD otevřely opravenou koridorovou trať Olomouc - Česká Třebová u Hoštejna vedoucí skrz dva nové tunely. Ta umožní dále zkrátit cestovní dobu mezi Ostravou a Prahou - například u spojů SC Pendolino postupně až na úroveň tří hodin.

Do deseti let chtějí ČD opravit všechna střední a velká nádraží

ČD tvrdí, že do desíti let by měly v naprosté většině měst nad 20 tisíc obyvatel opravit všechna nádraží. K rekonstrukcím nádraží používají České dráhy několik způsobů financování.

Menší nádraží financují z vlastních zdrojů, např. nádraží v Českém Těšíně, Znojmě a v Hradci Králové, v Děčíně, Chocni. Nebo nádraží opravují pomocí měst a obcí, např. v Táboře, Prostějově, či Ostravě-Svinově.

Poslední možností ke zlepšení nádraží je financování ve spolupráci se soukromým kapitálem (metoda PPP), nádraží v Ústí nad Labem, Teplicích, Havlíčkově Brodě, Kolíně, Františkových Lázních a v Praze. Např. italská firma Grandi Stazioni má za několik stovek miliónů korun opravit největší české nádraží - hlavní nádraží v Praze, ale také nádraží v Karlových Varech a Mariánských Lázních.

ČD také rozšiřují siť motoráčků, od šumperské společnosti Pars Nova nakoupily vlaky Regionova, od firmy ČKD Vagonka, patřící firmě Škoda Holding zase 30 příměstských jednotek 471, kterým daly ČD nový název CityElefant.

Anketa

Oceníte, že ČD opravují nádraží i koleje?
ano, cestuji vlakem a zlepší se tak služby i prostředí
81,2 %
ne, cestuji vlakem, ale myslím, že změna zlepšení nepřinese
6,9 %
vlakem necestuji
11,9 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 389 čtenářů.

Hlavní oblasti modernizace nádraží Ostrava-Svinov:

  • výstavba nové odbavovací haly pro cestující v podobě skleněné přístavby
  • rekonstrukce stávající výpravní budovy
  • přestavba přednádraží
  • nabídka služeb-ČD Lounge,ČD Centra, připojení na internet wi-fi 

Reklama

Související články

Na koleje letos vyjedou nové motoráčky

České dráhy (ČD) budou letos investovat do vlaků pro regionální dopravu 820 miliónů korun. Peníze půjdou na 20 modernizovaných regionálních vlaků Regionova,...

Výběr článků

Načítám