Hlavní obsah

Finanční ombudsman by mohl pomoci klientům bank

PRAHA

Podle průzkumu agentury Stem/Mark je většina klientů českých bank málo informována např. o sazebnících bank. Ministerstvo financí proto navrhuje vytvořit instituci finančního ombudsmana a posílit informovanost a finanční vzdělání klientů. Tohle ČR doporučuje i Světová banka.

Článek

"Klienti bank chtějí více informací a je pro ně důležité, aby bylo možno tyto informace jednoduše srovnat," říká k výsledkům průzkumu náměstek ministra financí Tomáš Prouza.

Světová banka podle ministerstva financí doporučuje ČR posílit finanční vzdělávání obyvatel. "Pouze vzdělaný spotřebitel dokáže odolat tlakům a nefér praktikám," dodal Prouza.

Ochraně klientů by také podle Světové banky pomohl vznik instituce finančního ombudsmana. "Do konce roku představíme podrobný návrh fungování finančního ombudsmana v ČR," dodává Tomáš Prouza.

"Zpráva také důrazně doporučuje stanovit závaznost etických kodexů pro všechny finanční instituce a vytvořit dostatečně důvěryhodný systém řešení sporů klientů s finančními institucemi," shrnuje obsah doporučení Světové banky ČR Tomáš Prouza.

Češi a bankovní sazebníky:
92 % klientů má zájem o to, aby byl sazebník součástí smlouvy
63 % klientů by byla informace o změnách v sazebníku banky v minulosti jedním z kritérií výběru banky
84 % klientů má zájem o jednoduché srovnání poplatků všech bank na jednom místě
52 % klientů neví o tom, jaké osobní údaje o nich banka shromažďuje, ale chtějí to vědět
84 % klientů chce mít právo odmítnout reklamu ve výpisech
49 % klientů si myslí, že zrušit si účet je spíše složité
více než polovina uživatelů internetu má zájem klientů o výpisy pouze elektronicky.
necelá polovina klientů se orientuje v sazebníku své banky
zdroj: ministerstvo financí

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám