"Nemůžeme si to teď dovolit. Zavedli jsme do výroby čtvrtou modelovou řadu Roomster a musíme plnit objednávky, které máme," řekl Právu mluvčí firmy Evžen Krauskopf.

Neobává se, že by takový přístup firmy mohl přispět ke zvýšení počtu lidí, kteří se tzv. "hodí marod", aby o utkání nepřišli. "K tomu podle mého v žádném případě nedojde. Budou chybět pouze lidé, kteří mají dlouhodobě schválenou dovolenou," odvětil na dotaz Práva Krauskopf.

"Během českých duelů budou naše linky stát, aby se mohli dělníci koukat, kdo nechce, bude mít volno," sdělil Právu mluvčí TPCA Matěj Matolín.

Neobchodují, sledují fotbal

O tom, že fotbalový svátek nijak výrazně nenaruší chod českých firem, je přesvědčena ekonomka Next Finance Markéta Šichtářová.

"Rozhodně na tom nebudou bity. Když si lidé vezmou dovolenou nyní a vysadí, tak budou později zase pracovat o to více," sdělila Právu Šichtářová.

Ve vlaku bez informací

Výraznější dopady šampionátu na českou ekonomiku nepředpokládá. "Těžit z něj budou hlavně Němci, v Česku bude vliv mistrovství světa minimální. Kde se to paradoxně projevit může, je obchodování na pražské burze. Dlouhodobě se ukazuje, že v době hokejových nebo fotbalových šampionátů přestávají makléři obchodovat a místo toho spíše sledují sport," poznamenala.

V Plzeňském prazdroji už zaznamenali větší poptávku po pivu od hospodských, než je běžné. "Během velkých sportovních svátků stoupá průměrná týdenní spotřeba piva v Česku zhruba o 5,5 tisíce hektolitrů. Při letošním mistrovství světa mají české pivovary šanci uvařit a prodat navíc desítky tisíc hektolitrů," uvedl mluvčí pivovaru Alexej Bechtin.

Lidé, kteří v době českých utkání místo u vychlazeného piva usednou do vlaku, budou ohledně výsledku českých fotbalistů žít v nejistotě až do příjezdu na místo. České dráhy (ČD) totiž svým klientům během cesty změny ve skóre sdělovat nezamýšlejí.

"Není to nic, co by lidé od ČD standardně očekávali, naopak by to někomu mohlo i vadit," řekl Právu zástupce drah Aleš Ondruj. "Ovšem v některých stanicích máme na velkoplošných obrazovkách vysílání ČT24, tam se naši zákazníci mohou výsledek dozvědět," dodal.

Zájem o jízdenky do Německa roste

"To je geniální nápad, hlásit lidem výsledky," reagoval pro Právo majitel Student Agency Radim Jančura. "Normálně ale takové věci neděláme, je to na řidiči nebo stevardce, jestli spontánně řeknou cestujícím, jak si vedeme," dodal.

Jak ČD, tak Student Agency zaplavila v posledních dnech vlna zájmu o jízdenky do Německa. "Nárůst je v desítkách procent. Lidé žádají zejména zvýhodněné jízdné do Mnichova a Norimberku, poptávají se i po nočním spojení do Kolína nad Rýnem," sdělil Právu Ondrůj.

Právě v Kolíně nad Rýnem sehraje v sobotu česká reprezentace druhé utkání na šampionátu s Ghanou.

Stejné je to i u Student Agency "Určitě mohu potvrdit zvýšení zájmu o linky do Německa. Přestože jsou relativně nové, jsou vyprodané, což nebývá," uvedl Jančura.