Tímto rozhodnutím podle něj vláda jednoznačně dává najevo, že dálnice D 47 je pro ní tou nejvyšší prioritou, stejně jako řešení nezaměstnanosti v kraji. "Proto je tady řídící výbor, aby měla vláda každé čtvrtletí nefiltrované informace," uvedl ministr.

Dálnice D 47 nebude podle něj oproti předešlému projektu nijak krácena a postaveno má být i 150 kilometrů napojovacích komunikací.

Celková cena by pak neměla přesáhnout 85 miliard korun a s otevřením dálnice se počítá před Vánoci roku 2008. "Peníze máme, jsme schopni stavbu věcně zahájit, nikoli klepat na kámen. Věříme, že veřejnou soutěží se ceny ještě sníží," poznamenal Šimonovský.

Zákon o veřejném zájmu do vlády

Jediné problémy stále mohou podle něj vznikat při výkupech pozemků. Do vlády by měl jít návrh zákona o veřejném zájmu.

"Předpokládám, že se do vlády dostane v příští polovině roku a že celý proces bude legislativně trvat rok. Inspirovali jsme se německým modelem. Chci, aby zde bylo soukromé vlastnictví tím základním. Předpokládáme však, že zákon ochrání líniové stavby jako jsou dálnice, železnice apod.," dodal Šimonovský, podle kterého je smyslem legislativních změn zamezit nerůznějším spekulacím při výkupech pozemků.

"Ceny pozemku oproti roku 1999 výrazně stouply. Tady jsme ztratili čtyři roky," komentoval situaci hejtman Evžen Tošenovský (ODS).

"Vím o dvou investorech, kteří odmítli do regionu přijít, protože zde chybí dálnice," odůvodňoval význam stavby ostravský primátor Aleš Zedník (ČSSD).