Na jedné straně ministra tlačili vojáci, výrobce a čeští subdodavatelé, kteří by od výrobce měli získat offsetové programy až za deset miliard korun.

Na druhé straně Kühnla od podpisu odrazovali politici ODS. Proti podpisu smlouvy se v úterý nepřímo postavil také prezident Václav Klaus. Stínový ministr financí Vlastimil Tlustý v pondělí uvedl, že jedním z prvních kroků vlády by bylo zrušení tendru na obrněné transportéry pro českou armádu. [celá zpráva]

Nákup 199 nových transportérů, které mají nahradit zastaralé OT-64, s možností dodání dalších 35, schválila vláda letos v lednu. [celá zpráva] Pozitivně se ke kontraktu vyjádřila i právní analýza, kterou si armáda nechala vypracovat poradenskou firmou PriceWaterhouseCoopers.

Na postup ministerstva při zadávání výběrového řízení si totiž stěžují firmy, které v tendru neuspěly - finská Patria Vehicles u Úřadu na ochranu hospodářské soutěže a Evropské komise a Iveco-Fiat u pražského městského soudu. Úřad na ochranu hospodářské soutěže ve středu řekl, že se k transportérům už nebude vyjadřovat. [celá zpráva]

Soud nedávno rozhodl, že armáda vyloučila Iveco-Fiat ze soutěže víceméně neoprávněně. [celá zpráva] Armáda ale trvá na tom, že Steyr zvítězil oprávněně - jeho vozy prý splňují dané podmínky a zbrojovka nabídla nejnižší cenu a nejvyšší offsety.