Lidé jejich vystoupení velmi pozorně sledovali, shlédli schéma budoucího závodu v podbeskydské obci a počítačem vizualizovaný pohled na továrnu z různých stran.

Na grafickém schématu, které je podle zástupců investora ještě určitým obchodním tajemstvím, jsou již přesně rozmístěny haly lisovny, svařovny, lakovny, montáže i skladů, či výroby převodovek. Vlevo pak expedice, v horní části zkušební dráha, železniční vlečka. Své místo již mají ve 200hektarovém areálu i spřízněné firmy Mobis a Hysco.

Výstavba ve dvou etapách

Jak řekl Do-Tomas Kim ze vznikající společnosti Hyundai Motor Manufacturing Czech, výstavba výrobních hal evropského závodu v Nošovicích má začít letos nejpozději 10. prosince. V říjnu 2008, což je cílový termín první etapy, bude nová továrna v podbeskydské obci zaměstnávat 2700 lidí a vyrábět 200 tisíc osobních aut ve dvou typech, a to v segmentu C1 a novou verzi sportovně užitkového vozu Tucson.

V první etapě má investice dosáhnout 800 miliónů až jednu miliardu eur.

"Cílovým datem druhé etapy je počátek roku 2011, kdy se výroba vozidel v Nošovicích zvýší na 300 tisíc ročně, k uvedeným dvěma vozidlům přibude další, a to víceúčelový vůz. Cílová investice stoupne na 1,3 mld. eur," pokračoval Do-Tomas Kim.

To už podle něj bude továrna v Nošovicích zaměstnávat 3514 lidí a dalších 10 tisíc míst vznikne nepřímých. Jak dále řekl, nyní se vyřizují povolení související s přípravou stavby nové továrny. "Datum zahájení výstavby hal 10. prosince je poněkud zpožděný termín, protože získávání povolení je vzhledem k odvoláním delší, než se předpokládalo, ale doufáme, že se termín urychlí," dodal.

90 procent bude dělníků

Co bude s odpadními vodami, kudy se bude odvážet ornice z průmyslové zóny, kdo zajistí úklid komunikací znečištěných při odvozu zeminy ptali se lidé v sále. Někteří netajili pochybnosti o investici.

"Všechna vozidla Hyundai, která se prodávají v Evropě, se vyrábějí v Koreji, a dopravují se do Evropy 28 dní lodí, což je drahé. To je jeden z důvodů, proč Hyundai chce mít závod v Evropě," řekl  šéf kanceláře moravskoslezského hejtmana Petr Vaněk.

Jednoho z místních lidí zajímalo, jakou část zaměstnanců nové továrny budou tvořit dělníci. "Deset procent bude pracovat v řízení, 90 procent bude dělníků a dalších profesí ve výrobě," reagoval Vaněk.

"Naším cílem je tvrdě pracovat v Nošovicích a dosáhnbout úspěchu společně s lidmi v Nošovicích a kraji," nastínil filosofii managamentu v nošovické automobilce Do Tomas-Kim.