Podle ředitele ČD Josefa Bazaly jsou ale smlouvy v této věci špatně uzavřené a je možné, že se škodu nepodaří na výrobci vymoct. Kvůli smlouvám podnik podal trestní oznámení, které je sice na neznámého pachatele, směřuje ale v podstatě na bývalé ředitele podniku Rudolfa Mládka, Dalibora Zeleného a jeho náměstka Iva Malinu. Nikdo zatím nebyl obviněn. [celá zpráva]

Výrobce nyní na pendolinu postupně odstraňuje drobné závady, které se při zavádění vlaků objevují. Izolují se například rozvody na toaletách, aby voda v extrémně nízkých teplotách nezamrzala apod. Italský výrobce se zavázal, že veškeré závady odstraní do srpna.

Pendolino bude jezdit do Ostravy za tři hodiny

Pendolino zkrátí od nového jízdního řádu, tedy od poloviny prosince letošního roku, jízdu do Ostravy na tři hodiny. Na železničním koridoru bude dokončena další stavba mezi Českou Třebovou a Přerovem. Pendolino také na trati bude moci jezdit plnou rychlostí, protože už bude dostatečně prověřeno.

Od poloviny prosince bude pendolino z Prahy do Olomouce jezdit za dvě hodiny a do Ostravy za tři hodiny. Jízda rychlovlaku do Olomouce i Ostravy se tak zkrátí o dalších 20 minut. I současná jízda pendolina do Ostravy je přitom o 50 minut rychlejší, než do té doby nejrychlejší spoj Manažer.

Od července by také mělo pendolino začít jezdit na Slovensko.[celá zpráva] Možnost jízd do Vídně je vázána na tamní schválení vlaků do provozu. ČD tak předpokládají, že by do Vídně mohly pendolina jezdit koncem srpna nebo začátkem září. Do Německa by pendolina mohla jezdit v nejbližší době maximálně do Drážďan. Dál za Drážďanami chybí rekonstrukce části koridoru.

Vlakem jelo za první tři měsíce roku více lidí

České dráhy v prvním čtvrtletí přepravily 46,163 miliónu cestujících, což je meziroční růst o 2,6 procenta. V osobní dopravě utržily 1,121 miliardy korun, tedy o 2,2 procenta více než za stejné období loni. 

Nové cestující na dráhu přivedl i rychlovlak Pendolino na trase mezi Prahou a Ostravou. Vlak za necelý půlrok provozu přepravil 200 000 pasažérů, z nichž 30 procent podle ČD dříve železnici k dopravě nevyužívalo.

Zavedení mýtného může zvýšit dopravu po železnici

Nákladní vlaky ČD přepravily 20 miliónů tun zboží, což byl meziroční růst o 10,8 procenta. Tržby z nákladní dopravy ČD tvořily 3,94 miliardy korun, což je růst o 4,9 procenta. Počet zaměstnanců se snížil na současných asi 60 000, zatímco před třemi roky dosahoval 80 000.

V nákladní dopravě si podnik hodně slibuje od zavedení mýtného na silnicích, které má začít platit od ledna 2007. Zatímco železnice již nyní platí za použití kolejí podle ujetých kilometrů a hmotnosti, na silnicích si dopravci zatím kupují časové známky. Podle Bazaly je ale navržená výše sazeb mýtného kolem čtyř korun za kilometr nedostatečná a měla by se postupně zvýšit.