"Lidé, kteří cestují po Evropě jen s kabinovým zavazadlem, tak ušetří nemálo času, který by jinak museli před odletem strávit na pražském letišti, aby stihli klasické odbavení," uvedla mluvčí ČSA Jitka Novotná.

Telefonické odbavení poskytuje na lince 220 113 742 Kontaktní centrum ČSA v sedmi světových jazycích. Nyní v květnu byl provoz centra rozšířen na čtyřiadvacet hodin denně.

Odbavení po telefonu si mohou cestující vyřídit nejpozději pětačtyřicet minut před odletem. Stačí sdělit prostřednictvím uvedené linky jméno a číslo letu. Palubní vstupenku si poté pasažér vyzvedne v odletové hale terminálu Sever 1 u přepážky ČSA, nebo v novém terminálu Sever 2 u přepážky číslo 220.

Cestující se budou odbavovat sami

Při odbavení po telefonu může cestující požádat i o přidělení konkrétního místa v letadle. Této služby budou zřejmě využívat zejména business cestující na svých kratších služebních cestách po Evropě.

Pasažéři se však v Ruzyni brzy budou moci odbavovat i u samoobslužných kiosků, s jejichž instalací počítá státní podnik Letiště Praha v letních měsících. "Nejprve jich zřídíme osm, a do konce roku by jich mohlo cestujícím sloužit už čtrnáct," řekla v pondělí Právu mluvčí Letiště Praha Veronika Sedláčková.