"Záleží na politické vůli," reagoval náměstek ministryně informatiky Pavel Kolář na včerejší konferenci Digimédia 2006 na připomínku členky Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Kataríny Vaculíkové, která považuje na nepříliš šťastné řešení, že vláda řekla, že nebude občanům na set-top boxy přispívat, ale přitom uvolňuje milióny korun na informační kampaně a průzkumy týkající se přechodu na digitalizaci.

Vláda totiž předpokládá v následujících dvou letech vynaložit na kampaň v médiích až 185 miliónů korun. Z rozpočtu ministerstva informatiky bude vyčleněno 40 miliónů, jež byly původně určeny na rozvoj vysokorychlostního přístupu k internetu.

Dalších 45,1 miliónu korun půjde z vládní rozpočtové rezervy. V návrhu státního rozpočtu na příští rok by potom na kampaň mělo být vyčleněno 100 miliónů korun v rozpočtu ministerstva informatiky. Cílem kampaně je přiblížit občanům digitální vysílání a seznámit je se změnami, které s přechodem souvisejí.

Přechod se dotkne 80 procent domácností v České republice, ne ale těch, které přijímají TV vysílání prostřednictvím kabelových televizí nebo satelitu. Tyto domácnosti si nemusí set-top boxy nebo nové televizory se zabudovaným digitálním příjmem kupovat, přijímají již digitálně nyní. "Analogová tma", tedy konec současného analogového vysílání, má v ČR nastat 31. prosince 2012.