Důvodem přerušení na 14 dní je podle prezidenta odborového sdružení pilotů CZALPA Radomila Kratochvíla příslib, že jednání o podobě kolektivní smlouvy povede přímo Kůla a k dohodě dojde během dvou týdnů.

Piloti a pět dalších odborových sdružení požadují po vedení společnosti samostatné kolektivní smlouvy. Piloti se netají ani tím, že v rámci samostatného vyjednávání budou požadovat růst mezd. Letci na podporu svého požadavku protahovali některé činnosti v rámci předletové přípravy a tím zpožďovali lety.

Pilotům jde i o platy

Piloti rovněž chtějí, aby se jejich platy co nejdříve vyrovnaly s těmi, které pobírají jejich zahraniční kolegové v alianci SkyTeam, jíž jsou České aerolinie členem. Jak Kratochvíl sdělil, v současné době je průměrný měsíční plat pilotů ČSA 91 300 korun. "Není tedy pravda, že již přesáhl stotisícikorunovou hranici," zdůraznil. Vedení ČSA nepovažuje výrazné zvýšení platů v současné situaci za možné.

Zpožděné či zrušené lety

Podle mluvčího ČSA Daniela Plovajka bylo od 7. května, kdy protest začal, zpožděno 45 procent letů v průměru o půl hodiny a deset letů muselo být zcela zrušeno. Podle Kratochvíla se od zahájení protestů zpozdilo 78 procent letů. Na otázku Práva, zda si piloti uvědomují, že způsobují své letecké společnosti škody a cestujícím nepříjemnosti, Kratochvíl odpověděl: "Samozřejmě nás to netěší. Dosud jsme vždy usilovali o to, abychom létali včas a bezpečně."