Státní podnik se podle ředitele kanceláře generálního ředitele Karla Kettnera loni musel vyrovnat s tvrdšími podmínkami na trhu poštovních služeb. Firma se potýkala se zostřením konkurence především v oblasti větších a těžších listovních zásilek a balíků, kde konkurenční firmy (např. DHL)  provozují tyto služby v ekonomicky lukrativních oblastech.

Reálné mzdy ve firmě loni vzrostly o pět procent na průměrných 15 563 korun. Počet zaměstnanců klesl o 500 na 38 290 pracovníků.

Firma loni zavedla nové technologie v oblasti SIPO, připravuje se na vydávání výpisů z úředních rejstříků a databází, například katastru nemovitostí nebo obchodního a živnostenského rejstříku. [celá zpráva] Významnou novinkou je také vydávání elektronického podpisu. [celá zpráva] Pošta se nyní snaží přeměnit na zákaznicky orientovanou společnost, která bude připravena na konkurenční prostředí.

Poštu kritizuje Bérová i Český telekomunikační úřad

Pošta se ale poslední dobou musela vypořádat s kritikou státních úředníků. "Je třeba, aby na poštu přišli noví lidé, noví manažeři, kteří nebudou tak úplně těmi tradičními pošťáky, ale budou mít více smyslu pro obchod a pro péči o zákazníka," prohlásila již dříve ministryně informatiky Dana Bérová.

Česká pošta by měla poskytnout vetší komfort svým zákazníkům. Tvrdí to ve své zprávě Český telekomunikační úřad, jenž hodnotil počínání pošty v posledních dvou letech. Lidé by měli od pošty získávat více informací. Pošta se podle úřadu mnohdy chová jako před několika desítkami let. [celá zpráva]