Projekt má na 25 základních školách na druhém stupni ověřit výuku, jejíž součástí budou i základy ekonomické gramotnosti. Učitelé by měli při hodinách navozovat praktické životní situace.

"Není problém našprtat se zeměpis, ale pochopit, jak správně žít," tvrdí pedagog Jaroslav Novák, který na projektu pracuje. Ve společnosti, která se rychle mění, se podle něj lidé musí umět rychle přizpůsobit a nespoléhat, že mají za sebou "zaopatřovací finanční jistotu jen ve formě státu".

Nové vzdělávací programy od září 2007

Zkušenosti z projektu mají pomoci učitelům při tvorbě nových vzdělávacích programů, podle nichž mají základní školy začít učit od září 2007. Tematiku ekonomické gramotnosti lze zařadit do občanské a rodinné výchovy, ale i do praktických činností, matematiky či přírodopisu.   

"Úroveň ekonomického vzdělání je u nás nízká, lidé se stále neorientují v tržní ekonomice. Ve srovnání se západní Evropou využíváme jen málo možnosti investování. Lidé by se ale měli naučit, že existují různé zdroje příjmů, nejen plat. Že mohou podnikat, investovat," tvrdí Viktor Vojtko z Nadačního fondu Arnošt.

Ten se zaměřuje na vydávání učebnic a pomůcek, například interaktivních her. Učit se děti mohou zábavnou formou s pomocí rodiny Syslových, v níž každý má jiné ekonomické postavení a jinak nakládá s penězi.