Hlavní obsah

Obchodníci o Velikonocích zvýšili tržby o desítky procent

Právo, ČTK, pro

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Obchodní řetězce očekávají nárůst tržeb o velikonočních svátcích až o desítky procent ve srovnání s předchozími víkendy. Lidé měli největší zájem o potraviny, alkohol nebo velikonoční výzdobu. Velikonoce jsou pro mnohé obchodníky druhým nejsilnějším obdobím po Vánocích.

Článek

"Enormně se zvýšily nákupy potravin, jako je maso, ovoce, zelenina, samozřejmě čokoládové figurky, vajíčka. Proti loňsku byl nárůst dekorace - živých květin a podobně," řekla v pondělí mluvčí řetězce Carrefour Jana Havlíčková. Nárůst lze podle ní předpokládat nejen u tržeb, ale i návštěvnosti obchodů. "Bylo to několikanásobně více," řekla s tím, že nakupovaly desítky tisíc lidí.

"V některých oblastech se to dá nazvat druhými Vánocemi," řekla mluvčí Tesca Jana Matoušková s tím, že nákupní odezva svátků je odlišná podle regionů. "Obrovskou odezvu mají Velikonoce na Moravě,"uvedla. Již před Velikonocemi podle ní stoupl prodej o několik desítek procent, hlavně zejména u potravin, textilu a velikonoční výzdoby z nepotravinářského zboží.

Alkoholu se prodalo téměř dvakrát více

Firma registruje i zvýšený prodej masa, což podle ní souvisí nejen se svátky, ale i tím, že letos jsou Velikonoce později než loni, a tedy v době, kdy začíná grilovací sezona. "Alkohol má nárůst o 90 procent oproti obvyklému období. Nejprodávanější jsou samozřejmě lihoviny - fernet, rum, becherovka," podotkla.

Podle mluvčího Delvity Petra Uchytila byla letos předvelikonoční sezona velmi dobrá, druhá nejsilnější v roce po Vánocích. "Jinak vývoj byl velmi dobrý, srovnatelný s minulým rokem, a vždy dochází k několika desítkám procent nárůstu tržeb," řekl Uchytil.

"S blížícím se velikonočním pondělím rostla poptávka po čerstvých potravinách, lahůdkách, mléko, pečivo, ovoci, zelenině. A alkohol se prodává po celou dobu velmi dobře," uvedl Uchytil.

Trendem, který Delvita registruje v posledních letech, se týká hlavního města. "Rok od roku je u nás během svátků silnější Praha, ať už jsou Vánoce nebo Velikonoce, kdy lidé v Praze zůstávají, nebo do ní přijíždějí," poznamenal. 

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám