"Enormně se zvýšily nákupy potravin, jako je maso, ovoce, zelenina, samozřejmě čokoládové figurky, vajíčka. Proti loňsku byl nárůst dekorace - živých květin a podobně," řekla v pondělí mluvčí řetězce Carrefour Jana Havlíčková. Nárůst lze podle ní předpokládat nejen u tržeb, ale i návštěvnosti obchodů. "Bylo to několikanásobně více," řekla s tím, že nakupovaly desítky tisíc lidí.

"V některých oblastech se to dá nazvat druhými Vánocemi," řekla mluvčí Tesca Jana Matoušková s tím, že nákupní odezva svátků je odlišná podle regionů. "Obrovskou odezvu mají Velikonoce na Moravě,"uvedla. Již před Velikonocemi podle ní stoupl prodej o několik desítek procent, hlavně zejména u potravin, textilu a velikonoční výzdoby z nepotravinářského zboží.

Alkoholu se prodalo téměř dvakrát více

Firma registruje i zvýšený prodej masa, což podle ní souvisí nejen se svátky, ale i tím, že letos jsou Velikonoce později než loni, a tedy v době, kdy začíná grilovací sezona. "Alkohol má nárůst o 90 procent oproti obvyklému období. Nejprodávanější jsou samozřejmě lihoviny - fernet, rum, becherovka," podotkla.

Podle mluvčího Delvity Petra Uchytila byla letos předvelikonoční sezona velmi dobrá, druhá nejsilnější v roce po Vánocích. "Jinak vývoj byl velmi dobrý, srovnatelný s minulým rokem, a vždy dochází k několika desítkám procent nárůstu tržeb," řekl Uchytil.

"S blížícím se velikonočním pondělím rostla poptávka po čerstvých potravinách, lahůdkách, mléko, pečivo, ovoci, zelenině. A alkohol se prodává po celou dobu velmi dobře," uvedl Uchytil.

Trendem, který Delvita registruje v posledních letech, se týká hlavního města. "Rok od roku je u nás během svátků silnější Praha, ať už jsou Vánoce nebo Velikonoce, kdy lidé v Praze zůstávají, nebo do ní přijíždějí," poznamenal.