Článek
Proti loňskému březnu se také prodloužila celková doba odvysílaných reklam. Televize divákům nabídly v březnu o 9672 reklamních spotů více než ve stejném období loni, což znamená časový úsek přes 61 hodin. Na nárůstu se podílela Prima tím, že odvysílala o 76 hodin reklam více, naopak Nova do programu zařadila méně reklamy, a to o 15 hodin.
Pět největších zadavatelů dalo na inzerci přes 538 miliónů korun, tedy více než čtvrtinu. V žebříčku vede Nestlé, následují Procter & Gamble, Danone, Vodafone a Henkel.
Žebříček firem, které v televizi nejvíce zadávají reklamu:
- Nestlé
- Procter & Gamble
- Danone
- Vodafone
- Henkel
Mezi firmy, které nejvíce meziročně navýšily své investice do televizní reklamy, patří mimo jiné vydavatelství Ebika, která od počátku března vydává bulvární deník Aha!, dále Avon, Volkswagen nebo Toyota. Naopak z větších klientů poklesly výdaje na reklamu u Dr. Oetkera, Stocku či Kofoly. K firmám, které letos v březnu v televizi inzerovaly a loni ne, patří například HVB Bank, Budějovický Budvar nebo ING.