Až na druhém místě je u Čechů, ale i u ostatních národů cena zboží nebo dostupnost obchodu. Zajímavé výjimky tvoří Rusové, kteří upřednostňují příjemný personál, a Ukrajinci zakládající i na čistotě prodejny. 

Drtivá většina nakupujících je s úrovní faktorů, které zákazníci označili při výběru prodejny za klíčové, spokojena. Například kvalitu a čerstvost potravin si pochvaluje zhruba 92 procent českých domácností, podobné je to i v ostatních zemích. S cenami potravin pak vyjádřilo spokojenost přes 85 procent českých zákazníků.

Čtvrtina českých domácností nakupuje maso a uzeniny nejraději v hypermarketech, pro čerstvou zeleninu a ovoce tam chodí dokonce každá třetí rodina. Hlavním důvodem je kvalita. S ní je spokojeno devět z deseti spotřebitelů, přičemž nejlepší potraviny nabízejí podle jejich názoru hypermarkety. V případě masa stále vedou specializované obchody, v nichž nakupuje zhruba třetina rodin. Pro pečivo pak do hypermarketů a supermarketů chodí po 18 procent lidí.

Hitparádu obchodních řetězců vedou na českém trhu jednoznačně hypermarkety. [celá zpráva] Pravidelně v nich nakupuje více než třetina domácností, ve městech do 100 tisíc obyvatel je to dokonce každý druhý Čech. Oproti tomuto domácímu trendu například Poláci a Slováci míří hlavně do malých prodejen potravin.