"Počty volajících se začnou zvyšovat s tím, jak bude opadávat v zatopených oblastech voda a lidé v nich začnou zjišťovat, co jim způsobila," uvedl mluvčí České pojišťovny Václav Bálek. V současnosti má Česká pojišťovna v terénu stovku techniků, další desítky jsou připraveny navštěvovat klienty v následujících dnech.

Lidé, kteří chtějí České pojišťovně ohlásit kvůli velké vodě pojistnou událost, musí vytočit servisní linku pojišťovny 841 114 114. Před tím by si měli připravit údaje, které za ně operátor po telefonu vyplní. "Zejména jde o číslo pojistné smlouvy a stručný popis škody, ke které došlo," uvedl Bálek s tím, že podstatné je také uvést spojení, na kterém budou lidé k zastižení.

S úklidem a opravami lidé nemusí čekat na příchod pracovníka pojišťovny, pokud poškozené věci vyfotografují, mohou začít ihned. Standardně pojišťovna proplácí škody na základě předložených faktur, je ale možné vyplatit zálohu ještě před likvidací pojistné události.

Také ostatní pojišťovny mají od klientů následkem rozsáhlých záplav hlášeny škody. Kooperativa registrovala ke konci týdne 400 škod za více než 15 miliónů korun. Generali evidovala asi 100 škod za zhruba dva milióny Kč. Pojišťovně Allianz klienti nahlásili přes 100 škod za několik miliónů Kč. ČSOB Pojišťovna má hlášeno po celé republice desítky spíše menších škod, za které podle předběžných odhadů zaplatí až několik miliónů korun.