Článek
Předloha také upravuje existenci pojízdných čerpacích stanic. Poslanci ČSSD se sice jejich provozu pokusili zabránit, Sněmovna ale jejich návrhy nepřijala.
Ministr průmyslu a obchodu Milan Urban již dříve řekl, že čerpací stanice by podle novely měly mít platné územní rozhodnutí a stavební povolení. Řada, zejména malých čerpacích stanic totiž nyní podle Urbana tyto podmínky nesplňuje. "Novela má za cíl snížit riziko nákupu nekvalitního benzínu či nafty, což je jednoznačně ve prospěch spotřebitelů. Měla by také vytvořit rovné podnikatelské prostředí," uvedl.
Podle České obchodní inspekce se kvalita prodávaných pohonných hmot v poslední době díky častějším kontrolám zlepšila. Zatímco předloni v červenci nevyhovělo zkouškám 8,9 procenta odebraných vzorků a v prvním pololetí loňského roku 10,9 procenta, v červenci tento ukazatel klesl na 5,9 procenta.
Proti existenci mobilních čerpacích stanic se staví Svaz chemického průmyslu. Mobilní benzínové pumpy totiž považuje za nebezpečné. "Protestujeme proti mobilním čerpacím stanicím, protože mohou okolí ohrožovat požárem, výbuchem, případně únikem ropných produktů do okolí," prohlásil již dříve předseda svazu Pavel Švarc. Soudí, že mobilní stanice se dají navíc jen špatně kontrolovat, což umožňuje prodej nekvalitních pohonných hmot.