Přenositelnost čísla nespustila výraznější vlnu zákaznické migrace. Situace je v České republice podobná jako ve většině evropských zemích, kde přenositelnosti využije ročně jedno až tři procenta zákazníků.

"V současné době evidujeme pohyb zákazníků oběma směry ve výši 15 000, " řekl Novinkám mluvčí T-Mobilu Jiří Hájek. Neuvedl už ale, kolik klientů odchází a kolik přichází, data prý firma zveřejní až za celé čtvrtletí letos v květnu. Tarifních zákazníků podle Hájka více k T-Mobilu přišlo než odešlo.

"V současné době přešlo od konkurenčních operátorů do sítě Vodafone řádově několik tisíc zákazníků. Počet příchozích uživatelů několikanásobně převyšuje počet odchozích," řekl Novinkám mluvčí Vodafonu Jakub Hrabovský.

"V současné době se pohybuje počet přenesených čísel oběma směry v řádu několika tisíců. Jsme úspěšní v získávání nových zákazníků, a to především smluvních. Od obou konkurenčních operátorů k nám přichází více paušálních zákazníků, než odchází. Přenesení čísla je bezpečný a vcelku jednoduchý proces. V praxi jsou čísla přenášena po dohodě se zákazníky v průměru během několika dnů," řekl Novinkám mluvčí Eurotelu Pavel Kaidl.

Průměrná doba přenesení čísla trvá podle operátorů několik dnů. [celá zpráva]  Přesto zejména Vodafone považuje podmínky za špatně nastavené a spíše odrazující. [celá zpráva]

Osobní zkušenost klienta je trochu jiná

Klient T-Mobilu, který se rozhodl přejít k Eurotelu, popsal Novinkám svoji zkušenost s přenesením čísla. Využíval předplacenou kartu a chtěl nadále používat této služby.

Celý proces byl podle něj časově náročný  (zabral dva týdny) a problematický. U Eurotelu si zákazník koupil SIM kartu i s předplaceným tarifem za 480 korun. To však nebyly veškeré náklady, dále musel klient zaplatit 100 korun za odblokování svého mobilního telefonu, T-mobile tuto službu nabízel za 2000 korun bez DPH. Eurotel mu poskytl SIM kartu i s číslem, které klient využíval na přechodnou dobu deseti dnů, než došlo ke změně operátora. Což bylo nepříjemné, protože zákazník musel informovat své známé o změně čísla, které však bude platit jen pár dní, a pak se zas vrátil ke svému původnímu číslu.

Eurotel dal klientovi dokument, ve kterém oznamoval T-Mobilu, že k nim klient přechází a řekl mu, ať tento dokument odnese na pobočku T-Mobilu. Tam však klientovi řekli, že tuto dokumentaci nepotřebují, že postačí, když klient zavolá na infolinku, kde má jen nahlásit číslo zakázky. Když klient na infolinku T-Mobile zavolal, trvalo 15 minut než hovor přijali. O změně operátora věděli a žádali jen o ústní potvrzení. Eurotel slíbil, že přenos bude trvat deset dnů, což také dodržel, ale nastaly ještě menší komplikace. Dva dny poté se klientovi nemohli dovolat lidé z pevné linky a z T-Mobilu. Po těchto dvou dnech problémy zmizely.