"Saské ministerstvo dopravy nám teď oznámilo, že se mu nepodařilo přesvědčit místní orgány, aby výjimka byla celoplošná. Naši dopravci tedy o ni budou muset žádat, a platit za to nejméně 25 eur. To je špatná zpráva a Šimonovský proti tomu bude ostře protestovat," řekl včera novinářům náměstek ministra dopravy Jiří Kubínek.

Výjimka pouze pro Ústecký kraj

Výjimku budou na základě žádosti dostávat pouze nákladní vozidla s registrační značkou Ústeckého kraje. O tom, že za žádost budou Němci vybírat poplatek, ale nepadlo při česko-německých jednáních ani slovo. Ministerstvo dopravy se o něm dozvědělo až v pátek ráno z faxu, který přišel od saského ministerstva dopravy.

"Poplatek je nehoráznost. Vypravíme se proto v příštím týdnu do Drážďan, abychom dosáhli jeho zrušení," prohlásil Kubínek.

A jak tedy bude od 15. března nový hraniční režim v Cínovci vypadat? Kamióny přijíždějící do ČR z Německa nebudou smět od tohoto data přes něj jezdit, ale budou muset použít hraničních přechodů Rumburk a Vojtanov. Průjezd kamiónů přes Cínovec z Česka do SRN nijak omezen nebude.

Kamióny, které přijedou do ČR přes hraniční přechod Rumburk, budou za Českou Lípou navedeny dopravním značením na mladoboleslavskou rychlostní komunikaci R 10.

Němci staví přivaděč

Hlavním důvodem zmíněných opatření jsou stavební úpravy na německé silnici B 170. "Kvůli stavebním pracím nás německá strana požádala, aby přes B 170 byl až do konce letošního roku omezen příjezd nákladních vozidel o hmotnosti nad 12 tun z ČR přes Cínovec. Přivítali jsme to, protože nám to umožní omezit kamiónovou dopravu i na silnici I/8, která je přetížena. Vždyť po ní jezdí 2500 kamiónů denně, a po 15. březnu by se to mělo snížit na polovinu," informoval Kubínek.

Na dotaz Práva, zda jde v Cínovci o trvalé opatření, Kubínek odpověděl: "Je jenom dočasné. Zrušeno by mělo být 1. ledna 2007." V prosinci totiž stavbaři dokončí 23,4 kilometru dlouhý úsek D 8 z Ústí nad Labem na hraniční přechod Petrovice, kde se dálnice D 8 mostem spojí s německou A 17, budovanou od Drážďan. A po této magistrále by pak měla jezdit většina kamiónů.