Vojsko stroje dostane ve verzi pro přepravu ústavních činitelů se 42 místy a ve variantě pro transport vojáků se stovkou míst. Obě letadla bude možné během několika hodin přestavět na jakoukoli z těchto verzí.

Nové airbusy budou schopny doletět například z Prahy do Washingtonu Pekingu či Basry bez mezipřistání, čímž se podstatně sníží náklady na jejich provoz. Letadla navíc mají ve srovnání s Tu-154 přibližně poloviční spotřebu a není problém na ně sehnat náhradní díly. Podobné typy používají také České aerolinie.

S tupolevy byly občas potíže - vojáky z misí sice údajně přepravovaly bez problémů, s politiky však v několika případech musely nouzově přistát nebo se vrátit do Prahy. [celá zpráva]

Vyřadit je však vojsko musí zejména kvůli tomu, že jim za dva roky skončí poslední hlukové a emisní výjimky. Již teď nesmí přistávat na řadě míst, během nočního klidu většinou ani na pražské Ruzyni.