K továrně Aero Vodochody patří pozemek o rozloze 2,5 miliónu metrů čtverečních, z nichž zhruba polovinu zabírá firemní letiště. Zájemci o Aero chtějí právě letiště rozšířit a udělat z něj mezinárodní letiště. [celá zpráva] O firmu se zajímají hlavně kvůli tomu. Vláda však chce hlavně zachovat leteckou výrobu a servis, zejména bitevníků L-159. Na tom trvá především česká armáda.

O koupi téměř stoprocentního podílu v Aeru se zajímají firmy Eco-Investment a Oakfield, Aero Kilcullen Consortium, Benson RPG, Český letecký průmysl a konsorcium PPF a J&T. Společnosti Eco- Investment a Oakfield sice ze soutěže vyškrtla meziresortní privatizační komise, ministerstvo financí je však na doporučení České konsolidační agentury zařadilo zpět mezi uchazeče. [celá zpráva].

Podle Práva dopadlo v hodnocení finančního poradce nejlépe konsorcium PPF a J&T, na druhém místě skončilo uskupení Benson RPG a na třetím konsorcium Český letecký průmysl. EcoInvestment a Oakfield obsadily poslední dvě místa.

Hloubková kontrola měla podle původních plánů začít 6. března. Ve druhé polovině dubna by uchazeči měli podat cenové nabídky a o měsíc později má o tendru rozhodnout vláda. Podle týdeníku Euro vláda očekává privatizační výnos kolem pěti miliard.