Předloni společnost zvýšila zisk z 1,478 na 3,497 miliardy korun.

Automobilka loni zvýšila celosvětový prodej svých vozů na téměř 90 trzích o devět procent na 492 111 vozů. Nejprodávanější modelovou řadou byla Fabia, přestože její prodej klesl. Naopak razantní nárůst zaznamenala modelová řada Octavia.

Fabií loni firma prodala 236 698, zatímco předloni 247 600. Octavií celosvětově prodala 233 322 vozů, když v roce 2004 jich bylo 181 683. V prodejích superbů zaznamenala automobilka mírný pokles z předloňských 22 392 na 22 091 vozů.

Celkem 65 procent tržeb firma získala prodejem modelu Octavia. Zatímco zájem o octavii první generace pod označením Tour klesl o polovinu, odbyt nové řady vzrostl o 299 procent na 163 521 vozů.

Firma uvede novou modelovou řadu Roomster

Letos chce firma překročit hranici půl miliónu prodaných automobilů a zároveň dále zvýšit hospodářský výsledek. Ke splnění obou cílů by mělo přispět i uvedení nové modelové řady Roomster, u které letos počítá s odbytem 10 000 vozů.

Škoda Auto, kterou se loni podařilo kompletně oddlužit, v minulém roce investovala 8,8 miliardy korun proti 7,6 miliardy v roce 2004. Například do závodu v Kvasinách, kde se má vyrábět roomster, směřovalo celkem 125 milionů eur, tedy přes 3,5 miliardy Kč. Koncem letošního roku chce firma rozjet montáž octavií v Číně a také v Rusku. Již nyní má čtyři montážní závody v Bosně, Kazachstánu, Indii a na Ukrajině, které loni dodaly přes 22 000 vozů.