"Po vydání stanoviska jsme rozhodnuti podat žalobu. Sami nevíme, jestli továrna pod Beskydami je vhodná nebo ne, ale usilujeme o splnění všech právních předpisů. Vzhledem s politickému tlaku jsme ale realisté a víme, že nemůžeme tu továrnu právními kroky zastavit. Kdybychom byli ekoteroristé, tak výhodnější by bylo tam položit bombu, ale my používáme pouze právní prostředky," řekl Franc.

Právníkům z EPS především vadí, že návrhy na vypracování takzvané EIA, tedy posouzení vlivu stavby na životní prostředí, byly zpracovány zvlášť pro všechny zóny, o něž se dříve automobilka zajímala, tedy kromě Nošovic také pro Mošnov na Novojičínsku a Holešov na Kroměřížsku. [celá zpráva] "Podání by měla obsahovat takzvané variantní řešení, aby úřady mohly posoudit, která lokalita je pro stavbu závodu nejvhodnější," vysvětlil Franc.

Podle kraje se k oznámení mohou ekologové vyjádřit

"Oznámení nyní visí na úředních deskách kraje a všech dotčených organizací a obcí. Zprávu zkoumá nezávislý znalec, jednotlivé organizace včetně ekologů se k němu mohou vyjádřit a přibližně za dva měsíce bude následovat veřejné projednávání, zřejmě přímo v Nošovicích," řekla mluvčí Moravskoslezského kraje Šárka Swiderová.

Společnost Hyundai dosud svůj záměr stavět v Nošovicích oficiálně nepotvrdila, měla by se vyjádřit zřejmě do konce února. [celá zpráva] Kraj už ale nyní plánuje, že na jaře odveze ze zóny ornici a následně zahájí práce na budování elektrických, vodovodních, plynových i dalších přípojek. Automobilka s kapacitou kolem 300 000 vozů ročně, jež přímo zaměstná 3 000 lidí, se má začít stavět ještě letos.