Například síť dm-drogerií zavedla speciální program, který zaregistrovaným rodičům novorozenců nabízí různé slevy či možnost výhry na výrobky dětské výživy a péče o dítě. "V roce 2004 bylo do programu dm babybonus přihlášeno 15 659 dětí narozených v témže roce v ČR, což odpovídalo zhruba 15 procentům všech narozených dětí v tomto období. Celkem máme nyní v programu již více než 42 000 dětí," řekla v pátek Eva Kopřivová ze společnosti dm-drogerie markt.

Na rodiče políčila také pražská velkoprodejna s nábytkem a bytovými doplňky Kika. Obchod nabízí takzvaný baby seznam, na který si rodiče mohou zapsat dětské zboží zakoupené v tomto obchodním domě. Jako odměnu za útratu pak dostanou poukázku v hodnotě deseti procent z nakoupeného zboží, kterou mohou použít při dalším nákupu. Také Hypermarket Interspar nedávno nabízel výhodné nákupy pro nastávající maminky.

Česko v posledních letech vykazuje rostoucí porodnost, jelikož se do věku rodičů dostaly silné populační ročníky takzvaných Husákových dětí. V roce 2004 se v ČR podle údajů Českého statistického úřadu narodilo 97 700 dětí. Bylo to nejvíce od roku 1995, kdy počet živě narozených dětí poprvé klesl pod 100 000. Porodnost se zvyšovala i loni. Za devět měsíců se v ČR narodilo 78 300 dětí, zatímco v rekordním roce 2004 jich bylo 74 488.