V prvním kole ho mezi 14 nominovanými poplatky zvolilo za nejabsurdnější přes 46% hlasujících (2500 hlasů) a ve finálovém kole obdržel tento poplatek dokonce neuvěřitelných více než 81% (1779 hlasů).

Z ankety jasně vyplývá, které poplatky klienty bank nejvíce trápí. To mimochodem dokládají i názory v diskusi, která se rozběhla vedle samotné ankety. Pro banky to může sloužit jako zpětná vazba. Na konci minulého roku došlo mezi bankami a ministerstvem financí k dohodě mimo jiné o posilování vyvážených vztahů mezi poskytovateli služeb a klienty a zvyšování přehlednosti a dostupnosti informací o poskytovaných službách.

"Nemá-li tato dohoda zůstat pouze na papíře a má-li skutečně vést ke zlepšení vztahů mezi bankou a klienty, pak vybízíme představitele bank k diskusi nad budoucností právě těch poplatků, které lidi trápí nejvíce, včele s poplatkem za příchozí platby a za vklad na účet," uvedli organizátoři ankety.

Logika je nasnadě. Lidé poskytují své peníze bance, která s nimi může podnikat a tvořit zisk. Zpoplatňovat příchod peněz do banky je protismyslný a nelogický. Nejen proto, že to jsou peníze, díky kterým banka vydělává, takže by se naopak měla s klientem o tento výdělek podělit, ale také proto, že příchozí platbě se nelze bránit. Celkem přesnou paralelou byla situace mobilních operátorů před cca deseti lety, kdy se zpoplatňovaly přijaté hovory, jakkoliv to dotyčný nemohl ovlivnit. Poplatek za přijaté hovory se posléze zrušil.

Banky na kritiku své poplatkové politiky reagovaly a reagují postupným zpřehledňováním svých sazebníků a rušením některých poplatků. "Věříme, že bankám jde opravdu o klienta, takže se nebudou bránit debatě o budoucnosti právě poplatku za příchozí platby či za vklad na účet," dodali organizátoři.