Práce na tunelu pod městem se zhruba 183 000 obyvateli začaly v únoru loňského roku. Právě dnes je na programu slavnostní proražení mezi budoucími stanicemi Blumau a Kostel Ježíšova srdce. Pod zemí vede 1,5 kilometru z celkem 1,9 kilometru dlouhé trasy.

Metro bude mít tři stanice, které usnadní spojení z železničního nádraží do centra. Zatímco obyvatelé třetího největšího rakouského města se těší na rychlejší hromadnou dopravu, městský kontrolní úřad zkritizoval stavitele za výrazné překročení stanovených nákladů. Oproti plánovaným 69,8 milionu eur bude malé metro stát až 92,1 milionu eur, namítl úřad v posudku.

Spolkové dráhy (ÖBB) čelí námitkám, že nedostatečně oddělily kontrolní orgány od řídícího provozu, netransparentně rozhodovaly a nedbaly předešlých varování. Zvýšení nákladů zapříčinil hlavně špatný odhad geologického složení, změna trasy oproti původnímu plánu a zbytečná rozmáchlost při projektování stanic.