Německé odbory před dvěma dny ustoupily nátlaku vedení automobilky Volkswagen a svolily k propuštění 13 000 lidí do předčasného důchodu [celá zpráva]. 

V pátek však německý výrobce a jeden z největších zaměstnavatelů v zemi oznámil, že do roku 2009 propustí dalších 20 000 pracovníků. Toto vyjádření padlo i přes dohodu s odbory, kterou podepsali odborářští bossové v roce 2004 po velkých demonstracích s vedením automobilky. Ta znemožnuje klasické propouštění zaměstnanců.

Cílem zeštíhlení má být obnovení ziskovosti základní automobilky VW. Ta za loňský rok jen těsně překročila vyrovnanou bilanci, třebaže celý koncern výrazně zvýšil ziskovost. "V příštích třech letech bude tímto restrukturalizačním programem dotčeno přímo a nepřímo až 20 000 zaměstnanců značky Volkswagen Passenger Car," uvedla společnost po zasedání představenstva.

Volkswagen je tedy na třetí pozici za koncerny General Motors a Ford ve smutném žebříčku plánovaného propouštění lidí (GM 30 000 pracovníků, Ford 25 - 30 000).

Evžen Krauskopf, mluvčí automobilky Škoda Auto, jenž patří pod křídla VW však Novinkám v pátek řekl: "Naší značky se toto propouštění týkat nebude, snižování počtu pracovních míst proběhne pouze v závodech automobilky Volkswagen." Škoda stále zvyšuje svůj odbyt a zisk a není tak potřeba sahat k těmto nepopulárním krokům.