Hlavní obsah

Vítězem tendru na mýtné zřejmě zůstane Kapsch

Právo, Jiří Novotný
PRAHA

Vítězem soutěže na generálního dodavatele elektronického systému mýtného pro Českou republiku zůstane s největší pravděpodobností konsorcium vedené rakouskou společností Kapsch. Uvedl to internetový server Euro OnLine, podle nějž antimonopolní úřad nevyhoví podnětům neúspěšných uchazečů.

Článek

Jak už dříve sdělil předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Martin Pecina, definitivní prvostupňové rozhodnutí by měl jeho úřad vydat nejpozději 26. ledna. Podle zdroje Euro OnLine antimonopolní úřad odmítne nejen připomínky konsorcia Mytia, ale i nejdůležitější námitku podanou italskou Autostrade.

Ta tvrdí, že stát požadoval další kvalifikační kritéria nad rámec zákona o veřejných zakázkách, například certifikáty o bezpečnosti práce a vlivu na životní prostředí. Ty totiž Autostrade v soutěžní nabídce nedodala a byla stejně jako Mytia vyloučena pro nesplnění podmínek. 

"Po rozsáhlé diskusi jsme dospěli k tomu, že takové certifikáty stát v zadávací dokumentaci požadovat mohl," uvedl nyní zdroj. Někteří zaměstnanci antimonopolního úřadu si také prostudovali podmínky tendru na elektronické mýtné, jenž se chystá na Slovensku. "Zjistili, že i tamní zadávací dokumentace bude obsahovat požadavek certifikátů," sdělil zdroj Euro OnLine.

Mýtné má být zavedeno od roku 2007

Mýtné se má v ČR začít vybírat od 1. ledna 2007 na celkem 2010 kilometrech dálnic, rychlostních komunikací a silnic první třídy. Zpoplatněny zatím budou jen kamióny o hmotnosti nad 12 tun. Ministr dopravy Milan Šimonovský přesto odhaduje, že ročně by mýtné mělo vynést kolem dvanácti miliard korun.

Šimonovský ale upozornil, že jestliže nebude moci podepsat nejpozději v únoru smlouvu s Kapschem, nepůjde už stihnout, aby mýtné odstartovalo v roce 2007. "Případné zrušení tendru by znamenalo odložení termínu spuštění elektronického výběru mýta asi o dva roky," zdůraznil ministr dopravy.

Česká republika by v tom případě přišla zhruba o 24 miliard korun, za něž by se vybudovalo nejméně 48 kilometrů dálnic, nebo postavilo šest takových moderních terminálů, jaký byl nyní otevřen na letišti v Praze-Ruzyni a zvýšil jeho kapacitu až na 15 miliónů cestujících ročně.

Ministerstvo dopravy je přesvědčeno, že v přípravě ani v průběhu soutěže na generálního dodavatele mýtného neudělalo chybu a postupovalo v souladu s platnou legislativou. "Věřím tedy, že v průběhu února bude vítěz soutěže moci začít s výstavbou mýtného systému," řekl už dříve Právu Šimonovský.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám