Článek
Na českém území ale vlaky nezaznamenaly větší zpoždění nebo omezení provozu, tvrdil Aleš Ondrůj z ČD. V tuhém mrazu hrozí praskání kolejí. Zamrzající výhybky ale způsobily v některých případech desetiminutová až půlhodinová zpoždění. V extrémních případech, kdy zamrzl celý vlak, dosahovalo zpoždění až 40 minut, řekl Ondrůj.
Dráhy vyhlásily v řadě míst druhý stupeň zimních opatření, železničáři tak jsou v pohotovosti, provádějí se častější kontroly zařízení, která jsou na mráz náchylná.
Pro silnice je větší hrozbou sníh
Pro silničáře silné mrazy nejsou z hlediska údržby tak náročné jako dny s hustým sněžením, kdy je kromě posypu třeba také odhrabovat sníh, a to mnohdy opakovaně, řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Hoření.
Na většině území byly v pondělí silnice suché a vymrzlé, tedy sjízdné. Výjimkou byly horské oblasti, kde na silnicích ležela vrstva zmrzlého sněhu a silničáři doporučovali použít sněžné řetězy. Střídání teplých a mrazivých dní ale způsobuje velké škody na vozovce, kdy dochází k popraskání podkladu.