V její centrále v britském Newbury to řekl výkonný ředitel Vodafone pro dceřiné společnosti Paul Donovan. "Pro nás je Oskar příkladem úspěšné firmy nejen na poli mobilní komunikace, ale i jako obchodní model. Proto by měl nadále pokračoval v tom, v čem je jiný než ostatní operátoři. Současně ale musí zavést nové služby, aby byl na českém trhu ještě úspěšnější," zdůraznil Donovan.

V polovině února, kdy se předpokládá přejmenování, opustí Oskara jeho generální ředitelka Karla Stephensová. Vystřídat ji má bývalý šéf švédské pobočky Vodafone Grahame Maher. 

 "Stephensová odchází z vlastního rozhodnutí. Kdyby chtěla zůstat, uvítali bychom to, protože stála za úspěchy Oskara. Další změny v nejvyšším vedení Oskara v současnosti neplánujeme," uvedl Donovan. Změnu názvu bude provázet velká reklamní kampaň, která si vyžádá spoustu peněz. Kolik konkrétně to bude, však Donovan neupřesnil.

Snaha přebrat klienty

Na změnu názvu Oskar připravuje veřejnost od loňského července, kdy začal užívat logo vyjadřující své spojení s Vodafone. Tuto duální značku od té doby používá ve všech marketingových materiálech a kampaních. V únoru z názvu definitivně zmizí Oskar a duální značku nahradí zcela nové trojrozměrné logo Vodafone. 

Na otázku, zda to není škoda, když v ČR se název Oskar vžil, odpověděl mluvčí Oskar Vodafonu Jakub Hrabovský: "Rozhodně ne, vždyť na Vodafone se po roce 2000 přejmenovaly všechny firmy, které tento britský operátor v Evropě koupil. Může nám jedině prospět, když dáme zákazníkům i názvem plně najevo svou příslušnost k silné skupině."

Gigant Vodafone působí ve 28 zemích, v nichž má přes 60 tisíc zaměstnanců a 171 miliónů klientů. Roční výnos skupiny se pohybuje kolem 48 miliard liber.

Oskar Vodafone má nyní přes dva milióny klientů, o polovinu méně než jeho konkurenti Eurotel a T-Mobile. Na dotaz, zda Vodafone nechystá v Česku útok na první místo, Donovan odpověděl: "Číslem jedna se v blízké budoucnosti český Vodafone nestane. Rozdíl mezi ním a ostatními dvěma mobilními operátory je stále ještě velký. Věříme však, že bude kvalitními službami přebírat svým konkurentům klienty."

Vodafone přinese novinky

Nejvýraznější letošní novinkou Oskara Vodafone bude spuštění mobilní sítě třetí generace UMTS. Využije tak svou licenci na UMTS a bude následovat Eurotel a T-Mobile, kteří přišli se službami třetí generace již koncem minulého roku. V případě Oskara půjde mimo jiné o datovou službu HSDPA, která klientům umožní připojení k internetu rychlostí až dva megabity za sekundu. 

Po spuštění UMTS začne český Vodafone nabízet sledování televizního vysílání přes mobily. Například Sky News, HBO, Discovery, MTV, National Geographic a řadu dalších televizních kanálů. 

 "V současné době jednáme s Českou televizí a Óčkem o nabídce jejich programů přes mobily. Ke konkrétní dohodě ještě nedošlo," sdělil Hrabovský. Podle něj však mobilní TV obohatí také skutečnost, že skupina Vodafone se od příštího ročníku Ligy mistrů stane jejím generálním sponzorem.

Klienti českého Vodafonu si také budou moci stahovat písničky v plné verzi a posílat je i přijímat elektronickou poštou. Umožní to portál Vodafone Live, k jehož spuštění v ČR by mělo dojít už na jaře.

Telefony s enormně snadnou obsluhou

Mobilní operátoři v ČR vykazují už přes jedenáct miliónů držitelů SIM karet. Celá pětina Čechů však stále ještě nemá mobilní telefon. "Podobně je tomu i ve světě. Udělali jsme průzkum, který nám ukázal, že spoustu lidí odrazuje od mobilu spousta funkcí, a tedy složité ovládání. Na základě toho jsme vyvinuli kolekci Vodafone Simply.

Jde o telefonní přístroje s rozměrným displejem a dobře čitelnými písmeny. Jsou určeny pro lidi, kteří chtějí pouze volat a esemeskovat. K tomu se jednoduše dostanou prostřednictvím tří hardwarových tlačítek," informoval šéf skupiny marketingu Vodafone Jens Schulte Bockum.

Prodej těchto enormně jednoduchých telefonů byl loni před Vánoci zahájen v řadě západoevropských zemí a prodáno jich už bylo několik set tisíc. "Brzy bude Vodafone Simply k dostání i v České republice," ujistil Bockum.