Hlavní obsah

Pendolina podle smlouvy nejdou vrátit

PRAHA

Smlouva mezi firmou Alstom a Českými dráhami o vlacích Pendolino z roku 1995 má řadu dodatků, které jsou pro Českou republiku nevýhodné. Největší vadou je pasáž, v níž se mluví o tom, že pendolina nejdou vrátit ani v případě, že nejsou schopna provozu. Omezeny jsou i penalizace pro firmu italského výrobce.

Článek

Českému rozhlasu to ve čtvrtek řekl ministr dopravy Milan Šimonovský.

Od smlouvy by šlo odstoupit pouze v případě, kdyby firma Alstom nedodala ještě všechny Pendolina. České dráhy však již odebraly všechny objednané soupravy, a mohou je tudíž pouze reklamovat. Navíc penalizace je podle smlouvy limitována tak, že při opakovaných závadách nelze překročit určitou výši penalizace stanovenou ve smlouvě. Kromě toho, důvodem pro penalizaci je teprve pětidenní vyřazení souprav z provozu, uvedl Šimonovský.

Ministr chce oficiálně požádat předsedu řídícího výboru Českých drah, aby přešetřil celou smlouvu a okolnosti, které vedly ke sjednání smlouvy. Pokud se zjistí nějaká trestní odpovědnost, bude třeba vyvodit příslušné závěry, řekl Šimonovský. Ministr dopravy Milan Šimonovský také v pondělí nevyloučil, že Česká republika bude možná jednat o vrácení rychlovlaků Pendolino [celá zpráva].

Reklama

Související články

Česko možná Pendolina vrátí

Ministr dopravy Milan Šimonovský (KDU-ČSL) v pondělí nevyloučil, že Česká republika bude možná jednat o vrácení rychlovlaků Pendolino. "O vrácení vlaků budeme...

Výběr článků

Načítám