Termín se však podle Peciny posunul kvůli tomu, že úřad dostal v úterý od společnosti Autostrade doplnění návrhu na přezkoumání rozhodnutí. Podle Hospodářských novin chce ÚOHS tendr na mýtné v pondělí nejspíš zrušit. To ale Pecina ve čtvrtečním rozhovoru pro Český rozhlas 1 - Radiožurnál popřel.

Ještě ve čtvrtek antimonopolnímu úřadu přišlo doplnění návrhu firmy Damovo a vyjádření ministerstva dopravy. "Čili hovořit o tom, že v pondělí vydáme rozhodnutí, a případně jaké bude, je směšné a ten zdroj evidentně byl informován špatně," řekl Pecina. 

Podle Filipa Vrány z tiskového odboru antimonopolního úřadu nebyl v té době pravděpodobně seznámen s doplněním návrhu společností Autostrade. Ve čtvrtečním vyjádření Pecina vysvětlil, že s novými dokumenty musí být podle zákona seznámen také zadavatel, tedy ministerstvo dopravy. "Z tohoto důvodu úřad nemůže zkrátit lhůty pro vydání rozhodnutí tak, jak se dříve očekávalo," uvedl.

Antimonopolní úřad se začal tendrem na mýtné zabývat po námitkách dvou společností, které ministerstvo dopravy ze soutěže pro formální nedostatky vyřadilo.

Zařízení na mýtné chtějí provozovat čtyři zájemci

Zařízení na mýtné chtěli v Česku postavit a provozovat čtyři zájemci. Sdružení Mytia, které tvoří Ascom Fela s Damovem a ABD Group, nabídlo, že systém vybuduje a bude ho deset let provozovat za 15 miliard korun. Společnost Autostrade určilo cenu na 17,5 miliardy a Kapsch na 22 miliardy korun. Nejvyšší cenu, 33,7 miliardy, navrhlo konsorcium A-Way a AŽD. Cena měla hrát při výběru vítěze 60procentní roli. Ministerstvo dopravy tři nabídky vyloučilo z formálních důvodů a zvítězil Kapsch.

Ministerstvo dopravy vyzvalo minulý týden ÚOHS, aby zrušil předběžné opatření, které ministru Milanu Šimonovskému zakazuje uzavřít smlouvu na výstavbu a provoz mýtného se společnosti Kapsch. To však předseda úřadu odmítl.