"Výše dohodnuté státní podpory nepřekračuje zákonem stanovené mantinely a její návratnost bude velmi krátká. Bude-li stát Hyundai na Moravě, bude mít pro českou ekonomiku větší přínos, než zatím historicky největší investice TPCA," řek v pátek Hruda.

Hyundai by měla oznámit své rozhodnutí o umístění investice do konce ledna a pokud volba padne na ČR, vyroste nová továrna v Nošovicích na Frýdecko-Místecku.

"Přesnou strukturu pobídky, na níž jsme se dohodli v Koreji, nemohu komentovat. Jednání nebyla veřejná a musíme respektovat přání investora, že dokud nepadne definitivní rozhodnutí, nebudeme zveřejňovat žádné podrobnější informace," uvedl Hruda. Hyundai podle něj situaci v ČR bedlivě sleduje a nekorektní jednání by se mohlo při rozhodování o umístění investice vymstít. "Nyní nezbývá než počkat, až se vedení Hyundai oficiálně vyjádří, k čemuž by mělo dojít v nejbližších týdnech," dodal Hruda.

O investičních pobídkách tento týden jednali v Koreji s vedení automobilky zástupci CzechInvestu a ministerstva průmyslu a obchodu. [celá zpráva]

Rozhodnutí by mělo padnout do konce ledna

Ministr průmyslu a obchodu Milan Urban ve čtvrtek řekl, že vedení společnosti Hyundai by mělo do konce ledna přijet do Prahy dohodnout poslední detaily investičních podmínek. "Jsem velmi optimistický a věřím, že do konce ledna dojde k dohodě na základních principech a to tak, abychom mohli (s Hyundai) neprodleně sepsat a podepsat memorandum o této investici," uvedl.

Podle zákona o investičních pobídkách může Hyundai dostat maximální podporu 15 procent z výše investice, která se má pohybovat kolem 30 miliard korun. Hyundai může dostat dotace na pracovní místa, příspěvky na přípravu zóny a daňovou úlevu. Firma může požádat také o uhrazení 35 procent nákladů na zaškolení zaměstnanců.