Hlavní obsah

EasyJet se kvůli kompenzacím pro cestující obrátil na EK

BRUSEL

Jedna z evropských nízkonákladových leteckých společností easyJet se ve středu obrátila na Evropskou komisi, aby změnila nová pravidla pro poskytování kompenzací cestujícím v letecké dopravě. EasyJetu vadí, že musí vyplcet kompenzace, které několikrát převyšují cenu letenek.

Článek

Nové pravidlo Evropské unie, že letecké společnosti musí poskytnout cestujícím náhradu např. v podobě ubytování, občerstvení či finančního odškodnění se leteckým společnostem nelíbí. Dvě letecké asociace, ELFAA a IATA, napadly nová pravidla EU před Evropským soudním dvorem, ten však ve středu vydal verdikt, že na novém pravidle se nebude nic měnit.

Nová pravidla zavedla Evropská unie loni, aby zabránila leteckým společnostem v prodávání více letenek, než má skutečně k dispozici nebo rušení letů či letenek z komerčních důvodů.

"Jednoduše nechápu, proč by easyJet měl vyplácet finanční kompenzaci ve výši 250 EUR, když naši zákazníci platí za letenky v průměru 60 EUR, anebo proč by easyJet měl platit zákazníkům hotely v případě, že se vláda té či oné země z nějakého důvodu rozhodne uzavřít svůj vzdušný prostor," řekl ředitel pro komunikaci EasyJetu Toby Nicol.

Společnost easyJet už nyní nabízí pro cestující kompenzace, například při hodinovém zdržení nabízí cestujícím přesměrování letenky nebo kredit.

Reklama

Výběr článků

Načítám