Pobídky Moravskoslezského kraje a města Ostravy by financoval zčásti kraj, zčásti stát. Podle Hanuše Krejčího z CzechInvestu by Hyundai mohl od státu získat investiční pobídky v celkové hodnotě až 3,5 miliardy korun, do této částky jsou zahrnuty přímé investiční pobídky i daňové prázdniny. Ale stát kvůli příchodu Hyundai utratí navíc ještě 2,5 miliardy Kč, a to například na rozšíření silnice do Žiliny na Slovensko, kde má Hyundai dceřinou automobilku KIA.

Podle moravskoslezského hejtmana Evžena Tošenovského korejská firma stále preferuje Nošovice, ale konečné rozhodnutí je samozřejmě na ní. "Se svými kolegy, především s náměstkem Pavlem Drobilem, který je účastníkem vládní delegace, jež nyní v Soulu dojednává podmínky případné investice automobilky v ČR, jsem v telefonickém kontaktu a vím, že naše prezentace byla přijata příznivě, o jakémkoli posunu v jednáních směrem k nám budeme samozřejmě informovat," doplnil hejtman, který nyní do Soulu neletěl.

Kraj chce Hyundai připravit veškeré zázemí

Drobil dále uvedl, že korejské straně nabídli vybudovat integrované záchranné centrum pro celé Beskydy, tedy stanici pro hasiče, policii a další záchranáře přímo v Nošovicích včetně možnosti postavit heliport v Nošovicích nebo Mošnově. Kraj dále podle něj zorganizuje hromadnou dopravu do obou lokalit tak, jak bude Hyundai potřebovat, aby se lidé dostali na pracoviště. Po dobu, než si Hyundai postaví vlastní administrativní budovu, dostane asi na dva roky k dispozici kancelářské prostory optimálně v Ostravě o rozloze asi 2000 metrů čtverečních.

Korejci mohou rovněž počítat i s administrativní podporou projektu výstavby továrny ze strany ostravského magistrátu i krajského úřadu. Manažeři továrny budou moci i se svými rodinami využít adaptační kurzy pro lepší orientaci života v Česku, dále umístit své děti do anglické mateřské školy, využívat střední nebo vysoké školy.

Zlepší se i dopravní cesty

Moravskoslezský kraj se podle dřívějších informací v případě příchodu Hyundai dočká urychleného řešení dopravní situace, hlavně dokončení kvalitní silnice na Slovensko a do Polska včetně obchvatů například Jablunkova nebo Českého Těšína. Modernizace se dotkne i železniční dopravy.

Hyundai na konci loňského září oznámil, že plánuje výstavbu nového evropského závodu v České republice. Chce investovat asi miliardu eur (téměř 30 miliard Kč) a ročně vyrábět asi 300 000 vozidel. Továrna by měla přímo zaměstnat kolem 3000 lidí, v dodavatelských firmách by mohlo podle CzechInvestu vzniknout více než 10 000 nových pracovních míst. V Moravskoslezském kraji je bez práce přes 94 000 lidí.