"V praxi nezřídka dochází k situacím, kdy si obchodníci kompenzují svoji povinnost rozhodnout o reklamaci zboží či služeb účtováním souvisejících nákladů spotřebiteli," řekla mluvčí SOS Ivana Picková.

Nejčastěji tyto náklady obchodníci označují jako poplatek za práci reklamačního oddělení, diagnostiku či lokalizaci závady, anebo přepravu zboží do servisu. Náklady na reklamaci by přitom obchodníci na zákazníky přenášet neměli.

"Setkáváme se i s případy, kdy je reklamace spotřebitele zamítnuta z ryze formálních důvodů a následně vyžadován poplatek za neoprávněnou reklamaci," uvedla Picková.

Internet Mall poplatky zrušil

Na nátlak SOS už tento poplatek zrušila společnost Internet Mall, která je jedním z největších internetových obchodů v ČR. "Poté, co SOS obchod vyzvalo ke zdržení se protiprávního jednání účtováním poplatku za neoprávněnou reklamaci, přehodnotil své obchodní podmínky a argumentaci SOS po konzultaci se svými právníky uznal," řekla Picková.