Například loňské předvánoční tržby společnosti Mall.cz, která je největším českým internetovým obchodníkem, překonaly hranici 316 miliónů korun, společnost obsloužila před Vánoci přes 44 000 zákazníků.

Výrazný nárůst prodeje hlásí za loňský rok také společnost InternetShops. Rostoucí oblibu internetových nákupů přisoudila společnost tomu, že Češi se již přesvědčili o bezpečnosti této formy nakupování a také proto, že většinou jsou na internetu nižší ceny a zákazník může vše pohodlně zařídit všechno od stolu.

Češi letos před vánočními svátky na internetu nakupovali kromě tradičních televizí, DVD rekordérů, digitálních fotoaparátů, ledniček, praček či myček také luxusnější zboží a hračky, a také oblečení a vybavení na zimní sporty.

V Česku se podle údajů společnosti GfK Praha realizuje přes internet například osm až deset procent nákupů elektroniky, za kterou Češi ročně utratí zhruba 30 miliard korun.