V Koreji se uskuteční prezentace připravenosti moravských průmyslových zón Nošovice, Mošnov a Holešov. Korejci by mohli na závěr prezentací sdělit, zda si vybrali některou z uvedených lokalit pro výstavbu své nové evropské automobilky s výrobní kapacitou 1000 vozů denně.

"Pan primátor mě seznámil s přípravou zóny Mošnov, která je jeho srdci blíže, než jsou Nošovice, ale plně respektuje to, že ta investice s největší pravděpodobností půjde do Nošovic," řekl novinářům po schůzce premiér. Podle něj je však možné, že velká část subdodavatelů automobilky získá rozumné zázemí právě v Mošnově.

Do Koreje odlétá příští týden na jednání o investici automobilky Hyundai v ČR spolu s vládními i regionálními činiteli i hejtman Zlínského kraje Libor Lukáš (ODS). Jeho účast však naprosto nechápe moravskoslezský hejtman Evžen Tošenovský (ODS). "Moc jeho cestu nechápu, protože v Koreji bude česká delegace mluvit hlavně o investičních pobídkách České republiky pro Hyundai a bude upřesňovat technické záležitosti. Nebude se rozhodovat, kam Hyundai svou investici umístí. Automobilka se už dříve vyjádřila, že jasně preferuje zónu v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Navíc zóna v Holešově je pro automobilku Hyundai malá," řekl Tošenovský Právu.

Paroubek s Lukášovou cestou souhlasí. "Pokud pan hejtman Zlínského kraje pojede, tak pojede. Určitě máme zájem získávat další investice i do Zlínského kraje," reagoval.

Paroubek také uvedl, že jednal s jádrem vládní delegace, která odjíždí do Koreje jednat s Hyundai. "Řekli jsme si, jaké jsou mantinely pro jednání. Já jsem přesvědčen, že z velkorysých čísel, které jsem včera (ve středu) schválil, že se dohodneme a že ta první lokalita, o kterou Korejci budou usilovat, jsou Nošovice. Jsem o tom na 95 procent přesvědčen," dodal premiér.

Hyundai pomůže české ekonomice

Hanuš Krejčí z CzechInvestu v prosinci řekl, že by Hyundai mohl od státu získat investiční pobídky v celkové hodnotě až 3,5 miliardy korun, do této částky už jsou zahrnuty přímé investiční pobídky i daňové prázdniny.

Hyundai plánuje stavbu své pobočky, která by dodávala ročně kolem 300 000 vozů zejména na evropský trh. Počítá se s investicí 35 až 40 miliard korun, továrna by měla přímo zaměstnat kolem 3000 lidí, v dodavatelských firmách by mohlo podle agentury CzechInvest vzniknout více než 10 000 nových pracovních míst.