Hlavní obsah

Poslanci přehlasovali Senát a zpřísnili výprodeje

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

Sněmovna přehlasovala Senát, jenž hodlal vyhovět přání obchodních řetězců a nezpřísňovat podmínky reklamy při výprodejích. Poslanci ve středu rozhodli, že velké obchody by měly přesně uvádět začátek a konec výprodejů. Pokud budou velké obchodní společnosti chtít nalákat své zákazníky plošnou reklamou, budou muset uvádět množství zlevněného zboží v prodejnách.

Článek

Sněmovna novelu poprvé schválila v říjnu. "Řetězce budou povinny informovat zákazníka při velkoplošných reklamách na slevu, kolik toho zboží mají na skladě, nebo jak dlouho bude toto zboží prodáváno," řekl tehdy ministr průmyslu a obchodu Milan Urban (ČSSD). [celá zpráva]

Ministerstvo novelu zákona o regulaci reklamy připravilo kvůli potížím s tradičními novoročními výprodeji, kdy některé uváděné zlevněné zboží neměly řetězce na skladě.

Senátoři spoléhali na "svéprávné" zákazníky

V Senátu ale v listopadu převážil názor, že některé pasáže v novele jsou nejasné. "Pokud je občan nesvéprávný a nechá se nalákat reklamou na fotoaparáty, kde si lidé lámou ruce a v tom krámě mají už jenom tři kusy, protože jich víc neměli, pak je to jeho problém. On to udělá třikrát nebo čtyřikrát a pak už bude opatrný," bránil se zpřísnění podmínek reklamy senátor Jaroslav Kubera z ODS.

Novela vzbudila negativní reakce i ve Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR, podle něhož dostatečně nerozlišuje reklamní akce od výprodejů, což prý bude mít nepříznivý vliv nejen na objem prodaného zboží, ale i na jeho nabídku.

Reklama

Související témata:

Související články

Sněmovna zpřísnila podmínky pro výprodeje

Dolní komora se v pátek vyslovila pro přísnější podmínky pro obchodní řetězce, které lákají zákazníky na slevy. Novelu podpořilo 126 ze 176 přítomných...

Výběr článků

Načítám