Sněmovna novelu poprvé schválila v říjnu. "Řetězce budou povinny informovat zákazníka při velkoplošných reklamách na slevu, kolik toho zboží mají na skladě, nebo jak dlouho bude toto zboží prodáváno," řekl tehdy ministr průmyslu a obchodu Milan Urban (ČSSD). [celá zpráva]

Ministerstvo novelu zákona o regulaci reklamy připravilo kvůli potížím s tradičními novoročními výprodeji, kdy některé uváděné zlevněné zboží neměly řetězce na skladě.

Senátoři spoléhali na "svéprávné" zákazníky

V Senátu ale v listopadu převážil názor, že některé pasáže v novele jsou nejasné. "Pokud je občan nesvéprávný a nechá se nalákat reklamou na fotoaparáty, kde si lidé lámou ruce a v tom krámě mají už jenom tři kusy, protože jich víc neměli, pak je to jeho problém. On to udělá třikrát nebo čtyřikrát a pak už bude opatrný," bránil se zpřísnění podmínek reklamy senátor Jaroslav Kubera z ODS.

Novela vzbudila negativní reakce i ve Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR, podle něhož dostatečně nerozlišuje reklamní akce od výprodejů, což prý bude mít nepříznivý vliv nejen na objem prodaného zboží, ale i na jeho nabídku.