Článek
Pro cestující je přeprava ve vlaku lákavá, pro jeho slibovanou rychlost. Díky technickému stavu drah je prozatím možné jezdit pouze rychlostí 160 km/hod, jízda se tak zkrátí pouze o hodinu a čtvrt. Přestože byl v neděli vlak poloprázdný, cestující, kteří chtějí vlak využít, musejí mít místenku, bez ni nelze do vlaku nastoupit.
Interiér vlaku se vyznačuje vysokou modernizací a září novotou. Pro každé místo je určena malá lampička na přisvícení a elektronicky ovládané okenní rolety.
Záchody jsou malé, zato čisté. Nemalou pozornost si také zaslouží jízdní vlastnosti Pendolina. Téměř nejsou cítit vibrace od kolejí, které jsou pro vlaky typické. Pro většinu cestujících je tichá jízda Pendolinem výjimečným zážitkem připomínajícím let letadlem.
Občerstvení v moderním stylu
Moderní bar, nacházející se ve vagonu oddělující první a druhou třídu, má pestrou nabídku jídel a nápojů a dokonce si tam můžete dát i točené pivo. V průběhu jízdy vagon několikrát navštíví usměvavý steward s pojízdným barem, ve kterém nabízí základní občerstvení.
Cestující si stěžují na problémy s mobilními telefony
K častým stížnostem cestujících patří problém s nefunkčními mobilními telefony. "Tento problém se netýká jen Pendolina, ale vlaků obecně. Kovová konstrukce Pendolina sice lehce zhoršuje průchod signálu, ale rozhodně to nezpůsobuje nemožnost telefonování. Na vině jsou především mobilní operátoři, kteří své sítě soustředí spíše na silniční dopravu a poněkud zapomněli na dopravu vlakovou. Je tedy třeba především zkvalitnit služby mobilních operátorů, s čímž ČD těžko něco udělá.", vyjádřil se nám k tomu mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.
Anketa
Pendolino na trase Praha - Ostrava
doba jízdy: 3 hod 22 minut
zastávky: Praha, Pardubice, Olomouc, Ostrava
cena jízdenky: 500 Kč (2. třída)
vybavení: stolky, lampičky, bar, steward
vybavení 1. třídy: denní tisk, přípojky na notebook, asistent