Nabídka Heinekenu tak rakouskou společnost oceňuje na zhruba 1,9 miliardy eur, uvedla agentura Reuters. Společnost BBAG už v lednu oznámila, že hledá strategického partnera, s jehož pomocí by mohla expandovat do střední Evropy. Zdroje z odvětví už dříve naznačily, že se o rakouskou společnost uchází hned několik velkých evropských pivovarů, včetně například britské společnosti Scottish & Newcastle či pivovarů SABMiller a Carlsberg.

Ačkoli je společnost Heineken ochotna se kvůli koupi i zadlužit, očekává, že od roku 2004 by měla začít ze své koupě profitovat.

Starobrno: vstup Heinekenu nepřinese strukturální změny

BBAG vlastní 63% Brau Union, pivovaru, který prodává v Rakousku, ČR, Polsku, Maďarsku a Rumunsku značky jako Zipfer, Gosser a Kaiser. Heineken tak získá možnost expandovat do střední Evropy.

BBAG v ČR ovládá brněnský pivovar Starobrno. Ten neočekává žádné strukturální změny po vstupu nizozemského pivovaru Heineken do rakouské nápojové skupiny BBAG. V budoucnu vidí spíše posílení svých pozic, protože dosahuje více než čtvrtinového podílu na regionálním a 50procentního podílu na brněnském trhu. Řekla to dnes ČTK členka představenstva Starobrna Jarmila Lacinová.

Expanze do střední Evropy

Generální ředitel budoucí Brau Union AG Karl Büche označil dnes na tiskové konferenci ve Vídni Heineken za největší skupinu ve střední Evropě. Jedničkou na trhu se stane v Albánii, Polsku, Bulharsku, Makedonii, Rakousku, Rumunsku, Slovensku a Maďarsku. V tuzemsku hrají prim Plzeňský Prazdroj, ovládaný firmou SABMiller a druhé Pražské pivovary s majoritním vlastníkem Interbrew.

Pivovar Starobrno se poprvé v rakouském vlastnictví v roce 2000 dostal po mohutných investicích do zisku 1,9 milionu Kč. O rok později již vyplatil čtyřkorunovou dividendu z čistého zisku 7,3 milionu korun. Za loňský rok si akcionáři připíší na jednu akcii podíl 25 Kč při devítiprocentním posílení tržeb na 1,106 miliardy korun. Výstav spolu s Hostanem dosáhl 780.000 hektolitrů piva.