Dvě soupravy Pendolin tak do té doby budou jezdit z Prahy do Brna a také do Děčína, kam nyní jezdí jedna souprava. "České dráhy tak chtějí umožnit co nejširší veřejnosti, aby měla možnost se seznámit a svézt se novým rychlovlakem," sdělil Novinkám mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.

Od jedenáctého prosince, kdy začne platit nový jízdní řád, pojede vlak v šesti párech spojů do Ostravy, ČD chtějí vlak s tímto termínem nasadit ještě do Vídně a do Bratislavy, tyto země stroje ale ještě neschválily. Podle Šťáhlavského je ale již vše dohodnuto.

Rychlovlaky Pendolino jsou vybaveny speciálními naklápěcími skříněmi, které jim umožňují rychleji projíždět zatáčky. Vlaky tak mohou dosahovat rychlosti přesahující 200 kilometrů v hodině. České dráhy koupí sedm souprav za 4,3 miliardy korun. Firma vlaky testuje od roku 2003, po celou dobu ale nedostaly povolení k provozu, protože nebyly schopné se vyrovnat s napájením na stejnosměrný i střídavý proud.

Cesta Pendolinem z Prahy do Ostravy se zastávkami v Pardubicích a Olomouci, bude trvat asi tři a půl hodiny, lístek bude stát 500 korun. [celá zpráva]