Novinářům to v úterý na konferenci Transport 2005 v Ostravě řekl ministr dopravy Milan Šimonovský. "Do Moravskoslezského kraje jde v posledních letech na dopravní stavby každoročně asi devět miliard korun, to je přibližně o dvě třetiny více než do ostatních krajů," řekl Šimonovský.

Podle něj v regionu hrozilo, že by investice zpomalily a prioritou by byly jiné regiony. Pokud by ale Hyundai postavila podnik v Nošovicích nebo v jiné průmyslové zóně v oblasti, vláda by zřejmě do infrastruktury mohutně investovala i v dalších letech.

Silnice a dálnice do Polska

Ředitelství silnic a dálnic ČR už minulý týden oznámilo, že zprovozní část dálnice D47 o rok dříve, než se původně plánovalo. Sedmnáct kilometrů bude otevřeno v roce 2007. Jedná se o průtah Ostravou a trasu po Bohumín. Celá dálnice by měla být dokončena v roce 2008.

Silnice R48 povede přes Nový Jičín, Frýdek-Místek a Český Těšín do Polska. Celá by podle plánu neměla být dokončena dříve než v roce 2009.

Hyundai se zajímá o stavbu automobilky v Evropě a právě severomoravský region je jedním z favoritů. Automobilka by chtěla investovat asi 30 miliard korun a zaměstnat asi 3000 lidí. Ročně by z ní vyjíždělo asi 300 tisíc aut.